رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور:

به همکاری با اتریش علاقه مند هستیم

عصر معدن- اشتفان شلتس، ضمن بازدید از سازمان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از نزدیک با روند فعالیت‌های جاری در زمینه مطالعات زمین‌شناسی و مخاطرات و تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس‌های مختلف و اکتشافات این سازمان آشنا شد.;

به همکاری با اتریش علاقه مند هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن»، در این بازدید، سید هادی میرمحمد میگونی؛ مدیر روابط بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به شرح فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان پرداخت.

    پس از آن نشستی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و جمعی از معاونان ایشان برگزار شد.
     راضیه لک نیز در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به میهمانان از جمله اهداف خود طی دوران مسئولیتش در سمت ریاست این سازمان را، تعامل و همکارهای تنگاتنگ علمی  با کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و گفت: سازمان در دو حیطه مخاطرات زمین شناختی و اکتشاف معدن فعالیت دارد.
    وی با اشاره به همکاری با کشور فرانسه و آمادگی عقد قراردادهایی در حوزه های زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی خاطر نشان کرد: علاقه‌مند به همکاری در این زمینه‌ها با کشور اتریش نیز هستیم.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری‌های پیشین و تفاهم‌نامه‌های در جریان بین دو کشور، خبر داد: زمینه‌های امضای تفاهم‌نامه با کشور اتریش برای تامین تجهیزات تخصصی به واسطه تأمین مالی از اتحادیه اروپا (EU) در ماه آینده، با موضوع تأمین تجهیزات آزمایشگاهی مدرن فراهم شده و نیازمند کمک در زمینه ارایه خدمات پس از فروش برای این دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم از کمک‌های شما در این زمینه بهره گیریم.
    شایان ذکر است، این همکاری در زمینه تجهیزات سن‌سنجی زمین‌شناسی با اتحادیه علوم زمین اروپا (EGU) در حال پیگیری و اجرایی شدن است.
    حمید نظری معاون پژوهشی پژوهشکده علوم‌زمین در ادامه این نشست با اشاره به شرایط تحریم موجود در کشور راهکارهایی برای ایجاد همکاری دوجانبه بین دو کشور ارایه نمود.
    اشتفان شلتس؛ سفیر کشور اتریش نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران بیان کرد: امیدواریم با یافتن راهکارهایی بتوانیم ارتباطات دو کشور را در شرایط تحریم موجود تسهیل کنیم.
    وی خاطرنشان کرد: در بخش اقتصادی قطعاً می‌توانیم کمک‌هایی در جهت تسهیل مبادلات مالی با همکاری کنسول اقتصادی انجام دهیم و در بخش‌های آموزشی و بورسیه‌های تحصیلی و پذیرش دانشجویان می‌توان در خصوص صدور ویزا تسهیلاتی را در نظر گرفت.
    در پایان نشست مقرر شد که به زودی مقدمات نشستی با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور اتریش جهت توسعه همکاری‌های علمی دوجانبه فراهم شود.بن

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر