رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد :

تحریم‌ها تاثیری بر فولاد ندارد/ رفع موانع صادرات فولاد در گرو حمایت از مصرف کنندگان داخلی

عصر معدن- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: بخش خصوصی بیشترین توجه را به صادرات آسیای شرق و کشور‌های همسایه دارد و همین امر تحریم‌های فولادی را بی اثر کرده است.;

تحریم‌ها تاثیری بر فولاد ندارد/ رفع موانع صادرات فولاد در گرو حمایت از مصرف کنندگان داخلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا رستگار، درباره تحریم صنایع فولادی گفت: بخش خصوصی بیشترین توجه را به صادرات آسیای شرق و کشور‌های همسایه دارد و همین امر تحریم‌های فولادی را بی اثر کرده است.

    وی ادامه داد: نگاه خردمندانه و دلسوزانه آن است که باید به معنی واقعی، بخش خصوصی و تجارت کنندگان فولادی وارد میدان شوند و به صاحب نظران این صنعت که دارای تجربه فراوان هستند، توجه بیشتری شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: رونق تولید و ایجاد اشتغال درمقطع کنونی با توجه به پیش بینی‌های رشد اقتصادی جهان، نشانگر تقاضای جهانی صنایع فولادی است.

    رستگار با اشاره به اینکه امروزه یکی از شاخصه‌های مهم کشور‌های توسعه یافته میزان تولید و مصرف فولاد است، اظهار کرد: خوشبختانه کشور ما به جهت دارا بودن منابع اصلی این کالای استراتژیک، یکی از معدود کشور‌هایی است که در این حوزه دارای چرخه تولید کامل بوده و به دلیل کیفیت بالای تولید و قیمت مناسب، همواره مورد توجه خریداران زیادی واقع شده است.

    وی یادآور کرد: امروزه کشور ما به عنوان رقیبی غیر قابل انکار در حوزه مقاطع فولادی و فلزات جهان برای دیگر تولیدکنندگان به شمار می‌آید و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بطور قطع، همین امر موجب نگرانی کشور‌های متخاصم شده است، اما واقعیت درخصوص تحریم فولاد و فلزات این است که ما سال‌های گذشته در این حوزه مورد تحریم قرار گرفته‌ایم و این امر اتفاق جدیدی نیست که بتواند اثر چندانی در بازار‌های ما به‌جا بگذارد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد افزود: اگرچه امروزه این تحریم‌ها یک تهدید و جنگ اقتصادی محسوب می‌شود، ولی با توجه به توانمندی‌های بالقوه کشور و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه‌ای که در سال‌های گذشته در این حوزه داشته‌ایم باور ما بر این است که این یک فرصت عالی و استثنایی برای این صنعت کشور است که می‌توان با برنامه ریزی‌های دقیق ضمن ایجاد تحولی عظیم در کشور و اشتغالزایی و جلوگیری از خام فروشی با ایجاد ارزش افزوده به نفع رشد و شکوفایی بازار داخلی از آن بهره برد.

    رستگار گفت: دولت باید توجه ویژه‌ای به این صنایع و فعالان بخش خصوصی داشته باشد و برای پویا شدن و حمایت از تولید کننده، سرمایه‌گذاران صنعت فولاد و همچنین حمایت از مصرف کنندگان داخلی، موانع صادرات این کالا را مرتفع کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر