کاهش شدید قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی

عصر معدن- بورس فلزات لندن در روز دوشنبه ۹ خرداد (۳۰ ماه می) درحالی فعالیت خود را آغاز کرد که قیمت آلومینیوم ۲۸۶۲ دلار (تن) اعلام شد اما قیمت این فلز در روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه (۱ ماه ژوئن) به ۲۷۲۶ دلار (تن) کاهش یافت و چون روزهای پنجشنبه و جمعه، تعطیلات رسمی بورس فلزات در ماه می بود، آلومینیوم با قیمت ۲۷۲۶ دلار به کار خود پایان داد.;

کاهش شدید قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه آلومینیوم، فروش سه‌ماهه آلومینیوم نیز در بورس فلزات لندن با کاهشی چشمگیر نسبت به هفته قبل از آن از 2871 دلار و 50 سنت به 2726 دلار (تن) رسید.

    همزمان موجودی فلز آلومینیوم از 471075 تن به 453875 تن کاهش یافت. در ابتدای سه‌ماهه دوم سال جاری، فیچ پیش‌بینی کرد که قیمت آلومینیوم در نیمه نخست سال جاری همواره کاهش خواهد یافت و با ورود به نیمه‌ی دوم و نهایتاً 2023، بین 3000-2800 دلار معامله می‌گردد.

    به‌گفته‌ی فیچ، علیرغم افزایش قیمت انرژی، کاهش شدید موجودی آلومینیوم و قرنطینه‌های گسترده در شهرهای تولیدکننده آلومینیوم چین، شاهد کاهش قیمت آلومینیوم بوده‌ایم که مهم‌ترین عامل آن تقویت دلار آمریکا، کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی آلومینیوم در چین و کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری سرمایه‌داران در بازار آلومینیوم است.

    فیچ معتقد است که علیرغم کاهش قیمت آلومینیوم، قیمت این فلز به مقادیر پیش از کرونا یعنی به کمتر از 2000 دلار باز نخواهد گشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر