مجلس سنای امریکا به نفع چشم بادامی‌ها رای داد:

تعرفه‌های گمرکی چین، حدف می‌شوند

عصر معدن- با تشدید تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن، سنای آمریکا در روز پنج شنبه به آرامی قانونی را تصویب کرد که موانع تجاری بر سر صدها مورد واردات چین به امریکا را کاهش می‌دهد.;

تعرفه‌های گمرکی چین، حدف می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بدون هیچ بحثی، مجلس سنا به اتفاق آرا لایحه‌ای را تصویب کرد که تعرفه‌های گمرکی، مواد شیمیایی و تقریبا 1،660 مورد دیگر در خارج از ایالات‌متحده را کاهش یا حذف می کند.

    طبق تحلیل رویترز از سوابق دولت ، نزدیک به نیمی از این اقلام در چین تولیدمی‌شوند.
    ایالات‌متحده و چین، 2 اقتصاد بزرگ جهان، به طور فزاینده‌ای در مخالفت باتجارت با هم مخالفت می‌کنند.
    دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا، در تلاش برای توقف موج واردات چین در صنایع با تکنولوژی بالااست. زیرا این موضوع تهدیدی برای جابجایی سلطه ایالات‌متحده است . از این رو  یکسری تعرفه‌های تنبیهی برای واردات چین اعلام کرده‌ است. چین نیز با اقدامات خود در رابطه با وضع تعرفه های وارداتی از سوی آمریکا، به تلافی این کار پرداخته است.

    این موارد در حالی مطرح می شود که کاخ سفید به طور عمومی موضعی در مورد لایحه تعرفه متفرقه که اکنون مجلس سنا و مجلس نمایندگان آن را به اتفاق آرا تصویب کرده، اتخاذ نکرده است. این دو مجلس باید قبل از ارسال این قانون به ترامپ، اختلافات جزئی را حل کنند.
    حامیان این لایحه گفته اند که از بین بردن تعرفه هایی که برای محافظت از صنایع که دیگر در ایالات متحده وجود ندارد، اقتصاد را تقویت می کند.
    انجمن ملی تولید کنندگان اعلام کرده‌است که شرکت‌های آمریکایی روزانه 1میلیون دلار بابت این عوارض گمرکی پرداخت می‌کنند.
    جی تیممونس، رئیس جمهور این گروه تجاری نیز در بیانیه ای در جریان نشست این لایحه، گفت: "پرداخت این عوارض معنی ندارد زیرا مالیات مستقیم مجازاتی برای ساختن چیزهایی در آمریکا و برای ایجاد شغل در آمریکا است."

    در این میان ذینفعان شرکت هایی هستند که تولید را به خارج از کشور منتقل کرده اند.

    برای مثال، شرکت Hamilton Beach Brands Holding ) HBB.N) تعرفه های کوچکی را برای اجاق های تستر ساخته شده توسط چین، یخچال های بخار و دیگر لوازم خانگی که در داخل کشور استفاده می شود، پرداخت می کنند.

    بعضی از تولیدکنندگان داخلی شکایت کرده اند که این لایحه باعث کاهش فعالیت های تجاری آنها می شود، زیرا رقبای خود را برای خرید کالاهای خارجی ارزان تر، ترغیب می کند. آنها گفتند که این لایحه مجازات شرکت های کوچکتر است که توانایی دفاع از منافع خود در واشنگتن را ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر