مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گزارش ارایه کرد:

پیش بینی ایجاد اشتغال ۳ هزار نفر با احیای معادن کوچک در سال ۹۸

عصر معدن- مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد: با اجرای برنامه فعال سازی ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس، پیش بینی می شود تا پایان امسال، ۳ هزار اشتغال مستقیم در این حوزه ایجاد شود.;

پیش بینی ایجاد اشتغال ۳ هزار نفر با احیای معادن کوچک در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سیدرضا عظیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: بررسی 600 معدن در 26 استان کشور برای سال 98پیش بینی شده است که از این میزان، 60 درصد فلزی و 40 درصد دیگر از معادن غیر فعال است.

    وی ادامه داد: از تعداد معادن مورد بررسی (600 معدن)،150 معدن (25 درصد) برای نتیجه و فعال سازی در سال جاری پیش بینی شده است.

    مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به شناسایی 102 پتانسیل معدنی در سال 97، تصریح کرد: این تعداد پتانسیل های معدنی، در 5 استان شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، مرکزی و زنجان، شناسایی شد.

    وی افزود: از این تعداد، 36 معدن با ظرفیت اشتغال 700 نفر قابلیت فعال سازی پیدا کردند.

    انعقاد 23 تفاهمنامه

    عظیمی با اشاره به انعقاد 23 تفاهم نامه در راستای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، گفت: از این میزان، 12 تفاهم نامه سرمایه گذاری، 6 تفاهمنامه آموزشی و پژوهشی، 4 تفاهم نامه تامین مالی و یک تفاهم نامه برای توسعه استارتاپ ها امضا شده است.

    وی افزود: در این راستا، تاکنون 27 پروژه انجام شده و با اجرای این پروژه ها، 64 معدن تاثیر پذیرفته اند. از میان پروژه های مذکور نیز 5 پروژه مربوط به تامین زیرساخت بوده است که از آن ها، 44 معدن تاثیر پذیرفته اند.

    مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: از جمله پروژه های موفق و فعال شده در این طرح، معدن آهن پلاسری بزمان (سیستان و بلوچستان)، مس رمشک (جنوب کرمان )، مس سیاستراگی (سیستان و بلوچستان) و معادن سنگ آهن بوکان (آذربایجان غربی) است.

    وی ادامه داد: با فعال شدن معادن مذکور، 17 معدن از این پروژه ها تاثیر گرفته و برای 113 نفر اشتغال ایجاد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر