ظرفیت جهانی تولید آلومینیوم در ۲۰۱۹ رشد یافت/ سهم ۵۰درصدی بحرین در افزایش ظرفیت

عصر معدن- ظرفیت جهانی تولید آلومینیوم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۹۰۰ هزار تن افزایش یافت در این میان بیش از نیمی از افزایش ظرفیت، توسط بحرین ایجاد شد.;

ظرفیت جهانی تولید آلومینیوم در ۲۰۱۹ رشد یافت/ سهم ۵۰درصدی بحرین در افزایش ظرفیت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، ظرفیت تولید جهانی آلومینیوم از 77 میلیون تن درسال 2018 میلادی با رشد 900 هزار تنی به 77 میلیون و900 هزار تن افزایش یافت. از این میزان افزایش 490 هزار تن متعلق به بحرین و 400 هزار تن نیز مربوط به رشد ظرفیت تولید آلومینیوم در چین است.

    ظرفیت تولید آلومینیوم چین از 44 میلیون در سال 2018 میلادی به 44 میلیون و 400 هزار تن در سال 2019 افزایش یافت و همچنان در جایگاه نخست جهان در ظرفیت تولید این فلز ایستاد. همچنین طی سال گذشته میلادی هند با ظرفیت تولید 4 میلیون و 60 هزار تن دومین کشور برتر جهان در این زمینه بود.

    طی مدت یاد شده، روسیه با 3 میلیون و 900 هزار تن و کانادا با 3 میلیون و 270 هزار تن ظرفیت تولید آلومینیوم رتبه های سوم و چهارم جهان را به خود اختصاص دادند.

    امارات متحده عربی پنجمین کشور برتر دارای ظرفیت تولید آلومینیوم جهان است که 2 میلیون و 700هزار تن از این ظرفیت را در اختیار دارد. طی سال 2019 میلادی، ایالات متحده آمریکا و کانادا هر یک با دارا بودن یک میلیون و 790 هزار تن و یک میلیون و 720 هزار تن ظرفیت تولید این فلز به ترتیب در رتبه های ششم و هفتم جهان جای گرفتند.

    طی این مدت، بحرین توانست در ایجاد ظرفیت تولید آلومینیوم از چین پیشی گیرد و در این زمینه بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص دهد. این کشور با افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم خود از یک میلیون و 50 هزار تن به یک میلیون و 540 هزار تن از رتبه نهم به رتبه هشتم جهان ارتقاء یافت.

    این در حالی است که ظرفیت تولید آلومینیوم نروژ در سال 2019 میلادی بدون تغییریک میلیون و 430هزار تن به ثبت رسید. اما رشد ظرفیت تولید در بحرین جایگاه آن کشور را از هشتم به نهم تنزل داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر