رفع انحصار از پهنه‌های معدنی در برنامه هفتم

عصر معدن- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع آزاد سازی پهنه‌های معدنی که در انحصار افراد بود و هیچ فعالیت کاری انجام نمی‌شد تا پایان برنامه هفتم از انحصار افراد خارج و آزاد می‌شوند.;

رفع انحصار از پهنه‌های معدنی در برنامه هفتم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، علی اکبر کریمی افزود: با رفع انحصار، این پهنه‌های معدنی، در اختیار عموم قرار می‌گیرد و با ایجاد یک فضای رقابتی توسعه بهره برداری از معادن کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

    وی با اشاره به پیش بینی احکام مناسب بخش معدن در برنامه هفتم افزود: در احکام برنامه هفتم تلاش شده، عقب ماندگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد، از بین برود.

    کریمی در ادامه به عمق اکتشافات اشاره کرد و گفت: میانگین اکتشافات معادن ما نسبت به دیگر کشور‌های پیشرفته در عمق خیلی کمی تری قرار دارد که بر همین اساس نقشه راه توسعه اکتشافات نیز در برنامه هفتم پیش بینی شده است که مجموعه این عوامل باعث توسعه و رشد بخش معدن خواهد شد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین به واردات ماشین آلات معدنی با معافیت گمرکی اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده 48 برنامه هفتم تمام واحد‌های تولیدی که دارای مجوز بازسازی و نوسازی واحد خودشان هستند که ماشین آلات و تجهیزات معدنی نیز مشمول آن می‌شود می‌توانند در صورت نبود نمونه مشابه داخلی با معافیت گمرکی، ماشین آلات معدنی را وارد کنند.

    وی گفت: در برنامه هفتم درباره نوسازی ماشین آلات به صورت کلی اشاره شده است و تمامی واحد‌های تولیدی که دارای مجوز بازسازی یا نوسازی هستند، می‌توانند مشمول این قاعده شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر