مهر تایید زنگنه بر انتخاب پارسیان به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور

عصر معدن- بیژن زنگنه وزیر نفت با حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، از روند ساخت پروژه های منطقه دیدن کرد. وی از منطقه پارسیان به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور یاد کرد.;

مهر تایید زنگنه بر انتخاب پارسیان به عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز وزیر نفت را در این سفر همراهی می کند.

    وزیر نفت در بازدید از منطقه پارسیان گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بهترین منطقه برای توسعه و رشد صنعت پتروشیمی محسوب می شود. زنگنه ادامه داد: در این راستا وزارت نفت، علاقمند به سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه ویژه اقتصادی است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز ضمن اشاره به ظرفیت های اقتصادی این منطقه اعلام کرد: توسعه و پیشرفت زیرساخت های منطقه پارسیان مورد توجه و از اولویت های ایمیدرو است.

    منطقه انرژی بر پارسیان با هدف استقرار و تولید 4 میلیون تن فولاد، 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی، 1.2 میلیون تن آلومینیوم، 6 هزارمگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 40 میلیون تن کالا اشتغال مستقیم برای 75 هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای حدود 270 هزارنفر راه اندازی شده است.

    این منطقه هم اینک نیز ساخت فاز نخست بندر اختصاصی پارسیان را در دست اجرا دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر