یک کارشناس صنعت فولاد مطرح کرد

تحقق اهداف صنعت فولاد در افق ۱۴۰۴ با کمک سازوکار بورس کالا

عصر معدن- حسن طاهری، یک کارشناس صنعت فولاد میگوید: بورس کالا برای صنعت فولاد شفافیت می آورد و این موضوع محاسن زیادی برای این صنعت دارد.;

تحقق اهداف صنعت فولاد در افق ۱۴۰۴ با کمک سازوکار بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولادبان، حسن طاهری با اشاره به اینکه بورس کالا برای صنعت فولاد شفافیت می آورد و این موضوع محاسن زیادی برای این صنعت دارد، اظهار کرد: در حال حاضر عمده ترین دغدغه بین تامین کنندگان مواد اولیه فولاد داخلی با مصرف کنندگان این محصول در بازار داخلی است. این، چالشی است که اخیرا ایجاد شده و متاسفانه ناظری ندارد و همچنان در بحث قیمت گذاری آن با مشکل مواجه هستیم. به طور معمول، منابع مالی خریداران نامعلوم و مبهم است.

    طاهری گفت: متاسفانه در بازار داخلی در زمینه قیمت گذاری، نحوه پرداخت‌ها، زمان بندی و میزان عرضه و تقاضا با مشکل مواجه هستیم؛ کاری که در این رابطه انجام می شود، نظم انفرادی است، یعنی خریدار و فروشنده به صورت انفرادی با هم به توافق می‌رسند اما در افق 1404 نمی توان با نظم انفرادی این کار را انجام داد، در نتیجه کارکرد بورس کالا در این مورد مشخص می‌شود.

    به گفته این کارشناس صنعت فولاد، بورس کالا مانند یک اتاق شیشه ای است؛ به طوری که این بازار با توجه به شرایط واقعی موجود در بازار، میزان مصرف سنگ آهن کشور را مشخص می‌کند و در نتیجه بورس کالا ابزار بسیار جذابی برای معامله سنگ آهن و فرآورده های آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر