فولاد آتیه خاورمیانه به بورس کالا می آید

عصر معدن- آتیه خاورمیانه فردا شنبه، اول بهمن ۱۴۰۱ به منظور تامین سرمایه در گردش، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در بورس کالای ایران با سررسید دو ساله می کند.;

فولاد آتیه خاورمیانه به بورس کالا می آید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، براساس اعلام مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد شرکت فولاد آتیه خاورمیانه در نماد «عمیلگرد2» به تعداد یک میلیون و 63 هزار و 247 قرارداد و با قیمت یک میلیون و 881 هزار و 30 ریال در هر قرارداد 10 کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری بانک تجارت در روز شنبه اول بهمن از ساعت 10:30 الی 11 دوره پیش گشایش، 11 تا 12:30 دوره عادی معاملات انجام می‌شود و معاملات ثانویه آن از تاریخ 2 بهمن 1401 تا اول بهمن 1403 ادامه خواهد داشت.

    بر اساس این اطلاعیه عرضه این اوراق به روش گشایش است و درصورتی که در پایان مدت عرضه اولیه بخشی از اوراق پذیره نویسی نشوند، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقی مانده به قیمت تعیین شده در بازار است. علاوه بر این، درصورت که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

    همچنین حجم عرضه اولیه نیز اولیه حدودا 12 هزار و 346 تن (به شرط آنکه ارزش اوراق از 200 میلیارد تومان بیشتر نباشد) تعیین شده است.

    براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه 2 درصد است.

    بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت 136 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران دو ساله بازدهی حداقل 36 درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که شرکت فولاد آتیه خاورمیانه نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت 140.081 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی در سررسید حداکثر 40.081 درصد خواهد بود.

    بر اساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق دو سال پس از عرضه اولیه است.

    قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های میلگرد معامله شده در بورس کالای ایران یا آخرین قیمت استعلامی از مراجع مورد تایید بورس کالای ایران تعیین می شود. از آنجایی که عرضه اولیه به روش گشایش است و قیمت بازگشایی براساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد، ممکن است قیمت خرید هر قرارداد سلف متفاوه با قیمت پایه در عرضه اولیه باشد اما قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر