نگاهی به بازار ۲۳ میلیارد دلاری سنگ های قیمتی

عصر معدن- ارزش بازار سنگ‌های قیمتی ۲۳میلیارد دلار است و در حال رشد است، چرا که سرمایه گذاران به طور مرتب به دنبال جایگزینی سنگ‌های گرانبها هستند.;

نگاهی به بازار ۲۳ میلیارد دلاری سنگ های قیمتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، Molly Lempriere به منظور پیدا کردن سنگ‌های قیمتی محبوب و اینکه از کجا قرار دارند، نقشه نقاط مختلف کشف و معدن را نشان می‌دهد.
    یاقوت سرخ در موزامبیک


    موزامبیک به معدن یاقوت سرخش در شمال شرق این کشور به عنوان بزرگترین دارایی یاقوتی جهان می‌بالد و در حال حاضر حدود 1 میلیارد دلار ارزش دارد.
    این معدن که یکی از قدیمی‌ترین معادن یاقوت جهان است و 500میلیون سال پیش تشکیل شده، هم اکنون در حال تولید و استخراج این سنگ است. این در حالی است که یاقوت Burmese و برخی از محبوب‌ترین یاقوت‌های در بازار، تنها 25 میلیون سال قدمت دارند. یاقوت سرخ مهم‌ترین سنگ‌ قیمتی بعد از الماس است.

    زمرد در زامبیا

     


    از سال 2010، ارزش زمرد تا 500 درصد افزایش‌یافته و زامبیا با داشتن بزرگترین معدن زمرد جهان یعنی معدن Kagem که متعلق به Gemfields است، به میزان یک چهارم تولید جهانی زمرد را در اختیار دارد. سنگ‌های سبز سخت که تنها در سازندهای زمین‌شناسی خاص رخ می‌دهند، آنها را به برخی از نادرترین سنگ‌ها در جهان تبدیل کرده‌است. سنگ هایی که در معدن Kagem یافت می‌شوند شامل عناصری هستند که می‌توانند تا 1.3 میلیارد سال قدمت داشته باشند.
    در معدن Kagem زمانی که Gemfields اولین زمرد حکاکی شده از لیزر را رونمایی کرد، با اطلاعات قابل‌ردیابی و یک پیام شخصی آن را حکاکی کرده بود. این فناوری راهی طولانی برای افزایش اعتبار صنعت زمرد خواهد بود، به این امید که سطح بالای پایداری و استانداردهای کار از طریق شفافیت اضافه‌شده تایید شود.

    یاقوت کبود در ماداگاسکار


    "هجوم یاقوت کبود" در ماداگاسکار در سال 2016 آغاز شد و تعداد 45000 نفر از معدنچیان به این جزیره ای در ساحل موزامبیک آمدند. ماداگاسکار نیمی از یاقوت کبود جهان را تولید می‌کند، اما بیش از 70درصد از سنگ استخراج‌شده توسط بازرگانان به سریلانکا قاچاق می‌شود. همچنین تخمین زده می‌شود که هر سال درآمد حاصل از یاقوت ها 150 میلیون دلار باشد.
    هجوم برای بدست آوردن یاقوت طی بیش از 20 سال گذشته باعث شد که این سنگ بیش از همه در ماداگاسکار طی شش ماه در شمال این جزیره و در جنگل‌های بارانی آن کشف شود. با این حال، استخراج معدن در این منطقه به طور گسترده انتقاد گروه‌های زیست‌محیطی را به دلیل جنگل‌زدایی به همراه داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر