فعالیت۲۳۰ معدن غیرفلزی در استان سمنان

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۳۰ معدن غیرفلزی در استان سمنان فعالیت می کنند.;

فعالیت۲۳۰ معدن غیرفلزی در استان سمنان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، محمد فروهر 30 فروردین‌ماه در شورای معاونین این سازمان با اعلام این خبر اظهار کرد: این 230معدن غیر فلزی به‌صورت فعال ، در حال تجهیز و فصلی در سطح استان فعالیت دارند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تصریح کرد: 93 معادن به‌صورت فعال ، 12 معدن به‌صورت فصلی و 9 معدن نیز در حال تجهیز هستند.

    وی با اشاره به مواد معدنی استخراج شده در این معادن خاطرنشان کرد: باریت ، زغالسنگ ، زئولیت ، سیلیس ، سنگ نمک ، فلدسپات ، سولفات سدیم ، بوکسیت ، خاک صنعتی ، فلورین ، فیروزه ، گوگرد و ...از عمده‌ترین موادمعدنی استخراج شده در این معادن هستند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به تنوع مواد معدنی در استان اظهار کرد: در استان سمنان 626 معدن دارای پروانه بهره برداری وجود دارد که 46 درصد در بخش مصالح ساختمانی ، 37درصد غیرفلزی ، 14درصد فلزی و 3 درصد نیز در زمینه استخراج سنگ تزئینی فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر