سهم صندوق بازنشستگی فولاد در بودجه ۹۸، ۲۰درصد افزایش یافت

عصر معدن- جلسه ای با حضور محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، محمدجواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و پورمحمدی معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره مسائل و دغدغه های بازنشستگان صنعت فولاد کشور برگزار شد.;

سهم صندوق بازنشستگی فولاد در بودجه ۹۸، ۲۰درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در این باره گفت: از مبلغ 34600 میلیارد تومان مطالبات صندوق بازنشستگی فولاد، بابت محاسبات اکچوئری تا سال 1394 صرفا مبلغ 9 هزار میلیارد تومان به منظور تهاتر بدهی های صندوق با مطالبات از دولت توسط سازمان حسابرسی علی الحساب مورد تایید قرار گرفت. باید توجه داشت محاسبات اکچوئری جدید تا پایان سال 1396 نیز توسط کارشناس مورد تایید سازمان برنامه و بودجه در دست اقدام است.
    در این جلسه، نمایندگان کانون های بازنشستگی صندوق بازنشستگی  فولاد ضمن قدردانی از تلاش های مجدانه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جهت حل مشکلات مربوط به بازنشستگان فولاد، عنوان کردند که میزان حقوق آن ها در سال های گذشته افزایش چندانی نداشته و بعضا با مشکلات بیمه ای روبه رو هستند.
    معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اشاره به پیگیری های کمیسیون اقتصادی برای رفع مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد، گفت: سهم منابع صندوق فولاد در لایحه بودجه سال 98، 20 درصد افزایش یافته و پیشنهادها برای ارتقای بیشتر این سهم مورد بررسی قرار می گیرد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه با تاکید بر رسیدگی به مشکلات حقوقی و بیمه ای بازنشستگان فولاد، تاکید کرد: بازنشستگان در سخت ترین شرایط کار کرده اند و نباید هرساله برای افزایش حقوق خود با مشکل مواجه شوند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه پیشنهاد اولیه دولت برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان فولاد در بودجه سال 98 لحاظ شده است، افزود: مجلس پیگیری ها را برای جبران کسری منابع در کمیسیون تلفیق انجام می دهد.

    وی ادامه داد: به دلیل عدم افزایش حقوق بازنشستگان صنعت فولاد در چند سال گذشته شکاف حقوقی برای آن ها ایجاد شده که مطالبه بازنشستگان کاهش این شکاف است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر شده مابه التفاوت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد لحاظ شده و سال آینده در احکام جدید مربوط به این بازنشستگان مورد رسیدگی قرار گیرد، تصریح کرد: تعهدات بیمه ای بازنشستگان باید به صورت 100  درصد و کامل اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر