سبحانی: تامین بیش از ۸۵ درصد نیاز صنعت فولاد کشور از داخل

عصر معدن- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بیش از ۸۵ درصد نیاز صنعت فولاد کشور از داخل تامین می‌شود.;

سبحانی: تامین بیش از ۸۵ درصد نیاز صنعت فولاد کشور از داخل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما ، بهرام سبحانی در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به توسعه بومی‌سازی تکنولوژی در صنعت آهن و فولاد اشاره کرد و افزود: جشنواره بومی‌سازی از 6 سال پیش شروع شد و هر سال مطابق نظرسنجی‌ها سطح کیفی بومی‌سازی ارتقا پیدا کرد.

    وی با بیان اینکه در هر دوره از جشنواره شاهد انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های بسیاری میان فولاد سازان و سازندگان داخلی هستیم گفت: هر سال از نظر تعداد تجهیزاتی که بومی سازی می‌شود شاهد افزایش هستیم که ما را از نیاز به واردات نجات می‌دهد.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت : اکنون 26 هزار قطعه در این زنجیره شناسایی شده که کاملا بومی سازی شده است.

    وی ادامه داد: بومی سازی‌ها در واقع در دو بخش صورت می‌گیرد که در یک بخش بومی سازی مربوط به بومی سازی قطعات است که به صورت مهندسی معکوس انجام می‌شود . خوشبختانه در هر واحد فولادی تیم‌های بومی سازی داریم که تولیدات خود را در اختیار خطوط تولید قرار می‌دهند.

    سبحانی افزود : در تولید هم اکنون بیش از 85 درصد نیاز‌ها از داخل تامین می‌شود ، بجز چند کالا مانند کک سوزنی که وارداتی است. برای رفع نیاز داخل در این حوزه نیز اقدام لازم صورت گرفته است که امیدواریم تا اواسط سال آینده خط تولید این محصولات نیز در داخل کامل شود .

    وی گفت : برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های از این دست کمک بسیاری به شفافیت و رونمایی از تحولات بومی‌سازی دارد.

    گفتنی است ؛ در این جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از 8 شرکت سازنده و شرکت‌های دانش بنیان برتر زنجیره آهن و فولاد ایران در سال 1402 تقدیر شد.

    پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، امروز سه‌شنبه (19 دی ماه) در برج میلاد تهران آغاز شد و به مدت 3 روز تا 21 دی ماه ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر