جلسه راهبری اجرای نقشه راه معدن برگزار شد

عصر معدن- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور باید از ظرفیت معادن استفاده کنیم، گفت: تنوع و پراکندگی ذخایر معدنی می تواند به رشد و توسعه مناطق غیر برخوردار و محروم کشور کمک کند.;

جلسه راهبری اجرای نقشه راه معدن برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، در جلسه‌ای با حضور معاون طرح و برنامه، معاون امور معادن، سرپرست سازمان زمین‌شناسی، رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی و مدیران ایمیدرو ، چگونگی اجرایی شدن نقشه راه معدن برگزار شد.

    در این جلسه سعید زرندی گفت: نقشه راه معدن با تلاش و زحمات زیادی تدوین شده و باید با جدیت اجرایی شدن آن در دستور کار معاونت‌ها قرار گیرد.

    وی افزود: وظایف سازمان‌های بخش معدن به‌طور مشخص، تعیین شده و در سال جاری به‌طور منظم رصد و پایش می‌شود.

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بخش معدن ظرفیت بالایی در اقتصاد ایران دارد و در شرایط کنونی کشور باید از این فرصت بیشتر بهره‌مند شویم.

    زرندی گفت: افزایش رقابت‌پذیری در معدن و صنایع معدنی، تلاش برای یافتن راهکار حل مشکلات معادن بزرگ و کوچک، کمک به نوسازی تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز معادن از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نقشه راه است.

    وی تصریح کرد: معادن و صنایع معدنی به دلیل برخورداری از قابلیت تولید محصولات صادراتی در ارزش افزوده صادراتی، تنوع و پراکندگی ذخایر معدنی می تواند به رشد و توسعه مناطق غیر برخوردار و محروم کشورکمک کند.

    معاون طرح و برنامه افزود: به منظوردستیابی به هر یک از اهداف اصلی تعریف شده در سند نقشه راه، سیاست های اصلی به تفکیک هر یک از راهبردها در 72 شاخص تعریف شده است.

    زرندی گفت: باید نقشه راه معدن با اولویت‌بندی، عملیاتی شود و ایمیدور و سازمان زمین‌شناسی این نقشه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر