ایران در اردیبهشت میزبان «بی‌اچ‌پی» و‌ «ریوتینتو» است

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: با توجه به میزان ذخایر سنگ آهن ایران، شرکت های خارجی بسیاری برای حضور در همایش سنگ آهن اظهار تمایل کرده اند.;

ایران در اردیبهشت میزبان «بی‌اچ‌پی» و‌ «ریوتینتو» است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    هادی گلزار در گفت و گو با «عصر معدن» با اشاره به پنجمین همایش بین المللی سنگ آهن، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های خارجی متفاوتی برای حضور در همایش از طریق تماس تلفنی و ارسال ایمیل اعلام آمادگی کرده‌اند. درواقع آنها تمایل بسیاری برای حضور در همایش سنگ آهن دارند. یکی از دلایل این تمایل زمان مناسب برای سفر به ایران است.
    وی ادامه داد: باتوجه به میزان ذخایر سنگ آهن و همچنین مقدار سرمایه‌گذاری که ایران در این حوزه انجام داده است، بسیاری از شرکت ها علاقه‌مند هستند بدانند وضعیت تولید و برنامه‌ریزی کشور در این حوزه به چه صورت است. در نتیجه بسیاری از مدیران و شرکت هایی که تجهیزات سنگین از جمله تجهیزات کنسانتره و گندله در اختیار دارند و همچنین برخی شرکت ها فروشنده تجهیزات نوین که در زمینه کاهش مصرف آب ، برق و... فعالیت دارند علاقه‌مند به حضور در این همایش و ملاقات با مدیران معدنی ایران هستند. این موضوع باعث می شود تا به یک نقطه نظر مشترک دست پیدا کنیم.
    به گفته گلزار، بی‌اچ‌پی بیلیتون (شرکت استخراج معادن بریتانیایی-استرالیایی )، ریوتینتو، شرکت های فولادی چینی، شرکت های تولید کننده مواد معدنی از آفریقای جنوبی، سوئد، اتریش ( درزمینه فرآوری های نوین) در این همایش حضور دارند.
    وی درباره تاثیر تک نرخی شدن ارز بر روند همکاری با شرکت های خارجی افزود: در این رابطه دوستان در دولت اظهار امیدواری کرده اند که ظرف 1 ماه آینده نرم افزار ثبت سفارش با ارز تک نرخ شروع بکار خواهد کرد. اما باید به این نکته توجه داشت که تک نرخی شدن ارز صادرات را مشکل خواهد کرد اما امیدوار هستیم با دولت به یک تعامل دست پیدا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر