رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

ارزبری تولید فولاد به ۶۵ دلار در هر تن کاهش یافت

عصر معدن- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه ای یافته و با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.;

ارزبری تولید فولاد به ۶۵ دلار در هر تن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، «بهرام سبحانی» با اشاره به نقش نهضت بومی‌سازی در کاهش ارزبری در تولید فولاد گفت: از سال 1397 که نهضت بومی سازی و بهره برداری حداکثری از توان ساخت داخل در زنجیره فولاد با قوت و همت مضاعفی دنبال شد، ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه ای یافته و با بیش از 60 درصد کاهش به 65 دلار به ازای هر تن رسیده است.

    وی ادامه‌داد: یکی از بارزترین جلوه گاه‌های این دستاورد، جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است که هر ساله به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های صمت و علوم و سازمان ایمیدرو برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی فرصت‌های ساخت داخل خود را ارائه می‌کنند.

    سبحانی خاطرنشان کرد: در این جشنواره و نمایشگاه، شرکت های دانش بنیان نیز به ارائه توانمندی‌های خود می پردازند تا با به‌هم‌رسانی این دو، از توان ساخت داخل بهره بیشتری برده شود.

    صرفه جویی ارزی 1.7 میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

    رئیس انجمن فولاد همچنین از برگزاری میز تعمیق ساخت داخل در این رویداد خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نیز همچون دوره های گذشته میز تعمیق ساخت داخل در زنجیره فولاد با انعقاد قراردادها و تفاهم نامه هایی بین شرکت های بزرگ این زنجیره و شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

    وی تصریح‌کرد: میزان صرفه جویی ارزی این قراردادها در چهاردوره قبلی جشنواره نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون دلار برآورد می‌شود.

    پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران 19 تا 21 دی‌ماه امسال در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

    به گزارش ایرنا، زنجیره فولاد یک زنجیره پیشران است و ارتقای بومی‌سازی و استفاده از دانش روز در آن یک نیاز اساسی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر