"طلا " حبس شد!

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر روشن شدن جزئیات مربوط به فاز اول پیمان تجاری آمریکا و چین بودند، تغییر چندانی نداشت.;

"طلا " حبس شد!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1476 دلار و 55 سنت ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و 1480 دلار و 80 سنت معامله شد.

    به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت ING، طلا در یک محدوده ثابت مانده و یکی از دلایل اصلی آن این است که تصویر اقتصاد کلان در پی اعلام توافق تجاری آمریکا و چین مثبت شده و این امر روند رشد قیمت طلا را محدود کرده است. اما مسئله اصلی این است که آمریکا و چین حرف قابل توجهی نزده‌اند و جزییات این توافق هنوز اعلام نشده که مایه ابهام بوده است.

    رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد: جزییات خرید چین در بخشهای مختلف آمریکا، در فاز اول توافق تجاری به صورت مکتوب شرح داده خواهد شد اما به جزییات بیشتر سند این توافق اشاره‌ای نکرد.

    روند صعودی طلا به دلیل آمار اقتصادی مثبت آمریکا که از ارزش دلار و بازارهای سهام پشتیبانی کرده است، محدود مانده است.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر قرار گرفت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد. بازارهای سهام آسیایی برای پنجمین روز صعود کرده و در بالاترین حد 18 ماه اخیر ایستادند.

    آمار منتشره نشان داد فعالیت بخش تولید آمریکا در نوامبر بهبود داشته و آمار مسکن فراتر از حد انتظار رشد کرد و مجوزهای ساخت خانه به دلیل نرخ پایینتر وام مسکن به پایین‌ترین حد در 12 سال و نیم اخیر رسید.

    در این بین دو سیاستگذار فدرال روز سه شنبه از موضع بانک مرکزی آمریکا در ثابت نگه داشتن نرخهای بهره حمایت کردند.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون حدود 15 درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.8 درصد کاهش، به 1939 دلار و 91 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 17 دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 926 دلار و 65 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر