افزایش هراس از رکود اقصادی در جهان

بازگشت قیمت مس به زیر ۸۰۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت مس در معاملات روز دوشنبه و با توجه به اینکه سیگنال افزایشی نرخ بهره توسط رئیس فدرال رزرو باعث کاهش چشم‌انداز تقاضا و غلبه آن بر کمبود عرضه شده، افت کرد.;

بازگشت قیمت مس به زیر ۸۰۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از بورس فوری، پاول در سخنان روز جمعه خود در سمپوزیوم جکسون هول از نرخ‌های بالاتر نرخ بهره برای کنترل تورم خبر داد و همین امر موجب افت شدید بازارهای مالی دنیا شد.

    بدتر شدن حساسیت نسبت به تقاضای مس در حال حاضر بر فشار کمبود عرضه این فلز حیاتی صنعت غلبه کرده  است. شرکت کودلکو بزرگترین تولید کننده مس جهان چندی پیش از کاهش تولید خود در سال 2022 خبر داد.

    قیمت هر تن مس تحویل دسامبر در بازار بورس کالای نیویورک 3.5 درصد افت کرد و به 7832 دلار رسید. پاول در سخنرانی خود عنوان کردکه بازگشت ثبات قیمت‌ها احتمالا نیازمند سیاست‌های محدودکننده برای یک مدت زمان خواهد بود.

    تحلیل‌گران بر این عقیده هستند که هراس از رکود هنوز هم پابرجاست . تا زمانی که عرضه در نتیجه بحران انرژی با سرعت بسیار بیشتری نسبت به کاهش تقاضا در نتیجه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، تخریب شود، این امر باعث کوچک شدن فاکتورهای بنیادی فلزات پایه خواهد شد.

    گلدمن ساکس همچنین در یادداشتی از سرمایه‌گذاران خواسته که هم اکنون اقدام به خرید کامودیتی‌ها کنند چرا که رکود اقتصادی بازارهای جهانی در کوتاه‌مدت ممکن است تشدید شود. این بانک بزرگ سرمایه‌گذاری همچنین استدلال کرده که مواد خام در میانه بحران انرژی و فاکتورهای بنیادی ممکن است دوباره برگشت کنند.

    پیش از این سیتی گروپ در ماه جولای هشدار داده بود که قیمت نفت ممکن است تا پایان امسال در نتیجه رکود اقتصادی به حول و حوش 65 دلار کاهش پیدا کند.

    گلدمن ساکس همچنین عنوان کرد چشم‌انداز کلان اقتصادی همچنان چالش‌برانگیز است و دلار آمریکا در کوتاه‌مدت تقویت خواهد شد و همین امر باعث گران شدن قیمت کالاها برای سایر ازرزهای خارجی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر