استقبال شرکت های خارجی از تکنولوژی «پرد»

عصر معدن- تکنولوژی پِرِد، سه کارخانه آهن اسفنجی استانی را وارد چرخه تولید فولاد کرد.;

استقبال شرکت های خارجی از تکنولوژی «پرد»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    سه کارخانه آهن اسفنجی از مجموعه فولادهای استانی، در سال گذشته توسط شرکت ام ام ایی و با بهره گیری از تکنولوژی بومی "پِرِد" راه اندازی شد.

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو افتتاح نخستین پروژه PERED بیش از یکسال پیش در شادگان(استان خوزستان) تحقق یافت و سپس در پروژه های آهن اسفنجی میانه و نی ریز با شرایط بهتری راه اندازی شد و ادامه پیدا کرد.

    در این مسیر متخصصان شرکت MME از تجربیات هر کارخانه برای پروژه های بعدی استفاده کردند به طوری که در پروژه نی ریز، این شرکت توانست تنها دو روز پس از تزریق گاز، به تولید محصول با کیفیت و قابل فروش دست یابد.

    در همین حال شرایط بهره برداری و تولید کارخانه های آهن اسفنجی به گونه ای بود که رضایت کارفرمایان را نیز در پی داشت.

    شرکت MME توانست به عنوان نخستین طرح از پروژه های فولاد استانی، مرحله PGT را در پروژه میانه به انجام برساند که این توانمندی، اوج شکوفایی تکنولوژی نوظهور پِرِد بود و به عنوان تثبیت آن به شمار می رود.

    شرایط منحصر به فرد تکنولوژی PERED در زمینه کیفیت محصول، کاهش میزان مصارف و سهولت بهره برداری، مورد توجه متخصصان صنعت فولاد قرار گرفته و از این رو شرکت ام ام ایی مصمم تر از گذشته به ارائه نتایج و دستاوردهای حاصله می‌پردازد تا ضمن برند سازی، نسبت به ارتقاء دانش فنی ایجاد شده در ظرفیت های بالاتر نیز اقدام کند.

    بر اساس تجربیات گذشته و دستاورهای حاصل شده، این شرکت حضور در مجامع بین المللی را با هدف ارایه اطلاعات بیشتر از تکنولوژی PERED در دستور کار قرار دارد. در این راستا، ام ام ایی، در همایش بین المللی "نوآوری جهانی فولاد" ((Global Steel Innovation شرکت کرد که بخش عمده این رویداد به موضوع تکنولوژی های نوین اختصاص داشت.

    خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این کنفرانس بعمل آمده و بیش از 500 متخصص از شرکت های مختلف صنایع معدنی و فولادی در این رویداد شرکت کرده اند. تعدادی از متخصصان در این کنفرانس علاقمند به دریافت اطلاعات و برقراری ارتباط و احداث واحد های احیاء‌ مستقیم به روش PERED هستند که توسط شرکت MME و تکنولوژی PERED انجام می شود.

    پس از ارائه سخنرانی حسین عزیزطائمه مدیر مهندسی شرکت، در نشست های مختلف، شرکت های خارجی برای استفاده از دستاوردهای فنی و مهندسی شرکت MME اعلام آمادگی کردند. این شرکت امیدوار است بتواند با حمایت بیشتر ایمیدرو و سایر متخصصان حوزه آهن و فولاد، مسیر ارتقاء و پیشرفت های بیشتر را با سرعت طی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر