شرکت کانادایی ایوانهو ماینز اعلام کرد:

معدن مس «کاکولا» دومین مجتمع معدنکاری مس جهان می‌شود

عصر معدن- شرکت کانادایی ایوانهو ماینز نتایج یک مطالعه امکان سنجی قطعی مستقل برای پروژه «کاکولا» در جمهوری دموکراتیک کنگو را منتشر کرد که تأیید می‌کند این دارایی می‌تواند دومین مجتمع معدنکاری مس جهان بشود.;

معدن مس «کاکولا» دومین مجتمع معدنکاری مس جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه این مطالعه نشان می‌دهد که «کاکولا»، نخستین معدن زیر زمینی برنامه‌ریزی شده در محدوده امتیاز «کاموآ-کاکولا»، می تواند 6 میلیون تن سنگ معدن در سال با عیار خوراکی متوسط 6.6 درصد مس در طول پنج ساله نخست عملیاتی‌اش تولید کند. ایوانهو اعلام کرد: این مطالعه یک تأییدیه مستقل توسط 9 شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های مهندسی جهان برای صرفه بسیار زیاد «کاکولاست». یکی از دو رئیس ایوانهو، رابرت فریدلند، طی بیانیه‌ای گفت، «این مطالعه امکان‌سنجی مستقل همچنین چیزی را تأیید می‌کند که ما در طول یک سال و نیم گذشته به سرمایه‌گذاران می‌گفتیم و هر ماه در گالری‌های پیشرفت خود به نمایش می‌گذاشتیم. معدن «کاکولا» به سرعت در حال ساخت، جلوتر از برنامه و منطبق با بودجه است.» به گفته فریدلند، «کاکولا»، که انتظار می‌رود تولیدش را ظرف کمتر از یک سال آینده آغاز کند، از اعتبارنامه‌های سبز درجه یکی نیز برخوردار خواهد بود. او گفت: «این معدن برای تولید مسی طراحی شده است که بیشترین انطباق را با حفاظت از سلامت محیط زیست داشته باشد، که برای نسل جدید امروزی سرمایه‌گذاران متعهد به محیط زیست و جامعه اهمیتی حیاتی دارد.

    توسعه مرحله به مرحله
    این شرکت مستقر در ونکوور همچنین یک مطالعه پیش امکان‌سنجی برای استخراج 1.6 میلیون تن در سال مس از معدن کانسوکو برای «برخورداری کامل از یک کارخانه توسعه یافته با ظرفیت 7.6 میلیون تن در سال در کاکولاست.» ایوانهو تصریح کرد: «پروژه کاموآ-کاکولا، که با شراکت گروه چینی «زی جین ماینینگ» در حال توسعه است، مرحله به مرحله به پیش خواهد رفت تا زمانی که از چهار معدن عملیاتی با نرخ تولید مجموعاً 19میلیون تن در سال برخوردار شود.» این شرکت اعلام کرد: «انتظار می‌رود اوج تولید سالیانه از کاکولا، کانسوکو، کاکولا وست و کاموآ نورت از 800 هزار تن بگذرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر