فعالیت ۱۸ معدن سنگ‌های تزئینی در سمنان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از وجود بیش از ۲.۵ میلیارد تن ذخیره زمین شناسی در این استان خبر داد و با اشاره به تنوع معدنی در استان گفت: در حال حاضر ۱۸واحد معدنی سنگ های زینتی در استان فعال هستند.;

فعالیت ۱۸ معدن سنگ‌های تزئینی در سمنان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بهروز اسودی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در استان سمنان بیش از 2.5 میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از 550 میلیون تن ذخیره قطعی معدنی وجود دارد.

    وی ضمن ارائه گزارشی درخصوص توسعه زیرساخت‌های معدنی به پتانسیل های معدنی استان اشاره و تصریح کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره برداری حدود 40 نوع ماده معدنی ، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در تولید سوالفات سدیم، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید ذغال سنگ است.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر با صدور 609 فقره پروانه بهره‌برداری در استان سمنان‌، این استان از لحاظ تعداد معادن رتبه 5 کشوری و از لحاظ میزان استخراج رتبه ششم کشوری و از لحاظ تعداد پرسنل شاغل در معادن رتبه 6 کل کشور را به خود اختصاص داده است.

    اسودی خاطرنشان کرد: از 609 معدن فعال استان 84 واحد در بخش فلزی، 225 واحد در بخش غیر فلزی ، 18 واحد در بخش سنگ‌های تزئینی و 282 واحد نیز در بخش مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند که 340 واحد به‌صورت فصلی و 257 واحد نیز به‌صورت تمام فصل کار می‌کنند .
    وی با بیان اینکه همچنین 12 واحد نیز در حال تجهیز هستند خاطرنشان کرد: استان سمنان از نظر معدنی ظرفیت بالایی دارد و با ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه رونق بیش از پیش این بخش را در استان فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر