طلا برای دومین هفته متوالی ارزان‌تر می‌شود

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال آمریکا برای ارزیابی وضعیت اقتصاد این کشور بودند، تغییر چندانی نداشت و ثابت بود با این حال در مسیر ثبت دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.;

طلا برای دومین هفته متوالی ارزان‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1286.91 دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل هفته جاری به پایین‌ترین حد در بیش از پنج هفته اخیر سقوط کرده بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 0.5 درصد کاهش نشان می‌دهد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.1 درصد افزایش، در 1287.60 دلار ایستاد.

    دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در سال 2019 که در معاملات روز پنج‌شنبه به آن صعود کرده بود، قرار گرفت. پس از این‌که بانک مرکزی اروپا افزایش نرخ‌های بهره را تا سال 2020 به تعویق انداخت و دور جدیدی از وام‌ها را به بانک‌ها عرضه کرد که مانع از کمبود اعتباری شود که ممکن است کندی رشد اقتصادی اتحادیه اروپا را تشدید کند، دلار در برابر یورو جهش پیدا کرد.

    به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس، تصمیم بانک مرکزی اروپا به رشد ارزش دلار آمریکا منجر شد و ریسک گریزی در بازار را در پی داشت. رشد ارزش دلار با کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا همزمان شد.

    کاهش بازده اوراق قرضه، دارایی‌های غیر سودده را جذاب‌تر می‌کند در حالی که دلار قوی‌تر و نگهداری آن‌ها را برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی پرهزینه‌تر می‌سازد. وضعیت مذکور به تقاضا برای طلا که در شرایط بحران‌های اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود، کمک می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر انتشار گزارش اشتغال غیر کشاورزی آمریکا هستند که اواخر روز جاری منتشر می‌شود تا وضعیت رشد اقتصادی آمریکا و تأثیر آن بر سیاست پولی بانک مرکزی این کشور را ارزیابی کنند. بازارهای سهام آسیایی نیز پس از پیش‌بینی رشد کمتر از سوی بانک مرکزی اروپا که سرمایه‌گذاران را از وخامت اقتصاد به واهمه انداخت، کاهش پیدا کردند.

    در این بین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود و پیش‌بینی کرد یا توافق خوب میان دو قدرت اقتصادی جهان انجام می‌گیرد یا توافقی در کار نخواهد بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.4 درصد افت کرد و به 1522.03 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 15.03 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 813.50 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر