معاون استاندار خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۱۷۲ میلیاردی شرکت ایمیدرو در زیرساخت‌های معادن لرستان

عصر معدن- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: شرکت ایمیدرو در استان بالغ‌بر ۱۷۲ میلیارد تومان در زیرساخت‌های معادن سرمایه‌گذاری کردند.;

سرمایه‌گذاری ۱۷۲ میلیاردی شرکت ایمیدرو در زیرساخت‌های معادن لرستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، سیروس ابراهیمی اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده معاون وزیر صمت در استان حضور یافته. در دو بخش کاغذ سنگ الیگودرز و آهک هیدراته پلدختر سرمایه‌گذاری انجام دادند و بازدیدی از برخی صنایع استان داشتند.

    وی ادامه داد: بعد از بازدیدها جلسه مشترکی داشتیم که مشکلاتی با دستگاه‌های اجرایی مانند آب، گاز، برق، منابع آب استان، راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه‌ها داشتند که مدیران آن‌ها به جلسه دعوت شده و مشکلات بررسی و تصمیماتی اخذ شد و زمان‌بندی حل مشکلات در صورت جلسه قید شد.

    ابراهیمی افزود: سه مصوبه ریاست‌جمهوری شامل راه‌اندازی آهک هیدراته پلدختر تا سال 1402 که قول دادند نیمه اول سال 1402 به بهره‌برداری برسد، دیگری کاغذ سنگ الیگودرز است که قول دادند در نیمه اول سال 1402 به بهره‌برداری برسد که تسهیلات آن آماده و کار بنای آن نیز تقریباً انجام شده و خرید تجهیزات نیز انجام شده اما هنوز وارد کشور نشده‌اند که امیدواریم تا قبل از ایام نوروز 1402 بتوانند تجهیزات را وارد کرده و نسبت به نصب و راه‌اندازی آن اقدام کنند.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات ایجاد کارخانه پروفیل آلومینیوم در الیگودرز بود که گفتند در بررسی میدانی که انجام دادند تا الان دیدند که در کشور اشباع شده و دیگر نیازی به این نوع کارخانه نیست که بنا شد کارخانه هیدرواکسید پتاسیم تأسیس شود که با بررسی مجدد روی کارخانه پروفیل آلومینیوم به نتیجه رسیدیم که آگهی ساخت آن در بخش خصوصی چاپ شده و باید دو بار چاپ شود و اگر بخش خصوصی ورود نکند خود ایمیدرو می‌تواند رأساً وارد شود که به ما قول دادند ظرف دو ماه آینده تعیین و تکلیف کرده و استارت کار زده شود.

    وی افزود: شرکت ایمیدرو در استان بالغ‌بر 172 میلیارد تومان در زیرساخت‌های معادن سرمایه‌گذاری کردند که ما درخواست افزایش رقم را داشتیم. همچنین خواستیم که پهنه‌های بیشتری را در استان مورد مطالعه قرار دهند، در این جلسه اعلام کردند شما هر پهنه‌ای را مشخص کنید که ما کار مطالعات را انجام دهیم ما حاضریم در کل استان این سرمایه‌گذاری را انجام دهیم که در این راستا سازمان صمت لرستان باید پهنه‌های بیشتری را به شرکت ایمیدرو معرفی کنند که هم بررسی‌های میدانی و اکتشافات بیشتری را انجام دهند.

    ابراهیمی ادامه داد: ایمیدرو هم قول مطالعه و اکتشاف دادند هم در صورت رسیدن به هر ماده معدنی به هر میزان که امروز بازار جهانی یا داخلی داشته باشد حاضر به سرمایه‌گذاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر