کمپانی فرست کوانتوم اعلام کرد

آغاز تولید تجاری پروژه مس کوبره پاناما زودتر از برنامه پیش‌بینی‌شده

عصر معدن- کمپانی فرست کوانتوم ماینرال (First Quantum Minerals) اعلام کرد که با توجه به افزایش سریع تولید معدن مس جدید Cobre Panama در پاناما، تولید تجاری این واحد چند ماه زودتر از موعد و تا پایان سه‌ماهه سوم سال راه‌اندازی خواهد شد.;

آغاز تولید تجاری پروژه مس کوبره پاناما زودتر از برنامه پیش‌بینی‌شده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از مس پرس، این کمپانی پیش از این انتظار داشت که تولید تجاری از معدن خود در این کشور آمریکای مرکزی را تا پایان سه‌ماهه چهارم آغاز کند. این واحد اولین کنسانتره مس خود را در ماه ژوئن تحویل داده است.
    پیش‌بینی می‌شود شتاب در افزایش تولید موجب شود کل سرمایه پروژه با رشد کمی بیشتر از 6 درصد به 6،7 میلیارد دلار برسد.
    اولین محموله‌های این معدن به چین ارسال شده است. این محموله‌ها عمدتاً برای بازار نقدی فرستاده می‌شود و این در حالی است که مدیران پروژه در تلاش‌اند تا با افزایش سطح مس محتوی در کنسانتره، شرایط قرارداد با کمپانی LS Nikko در کره جنوبی را برآورده سازند.
    تولید در سه‌ماهه دوم سال 2019 با افزایش قابل‌توجهی همراه بود؛ به‌طوری‌که تولید آزمایشی مس به میزان 30 هزار و 896 تن طی سه ماه، موجب شد تا تولید هدف‌گذاری شده معدن به رقم قبلی و معادل 140 تا 175 هزار تن در سال جاری افزایش یابد.
    بنا بر اعلام کمپانی فرست کوانتوم سرمایه‌گذاری در معدن کوبره پاناما از سمت بخش‌های شمالی و جنوبی شروع شده و در سه‌ماهه سوم نیز در بخش شرقی، عملیات توسعه آغاز خواهد شد. این کمپانی گفت که تقریباً 80 درصد از نیروی کار عملیاتی، اکنون مشغول به کار در معدن کوبره پاناما هستند.
    این پروژه بخشی از استراتژی کمپانی فرست کوانتوم برای افزایش تنوع جغرافیایی و افزایش تولید مس است.
    تعرفه‌های ذوب و پالایش مس در حال حاضر در سطوح پایین چندساله خود قرار دارد که دلیل عمده آن دسترسی کم به کنسانتره در بازار نقدی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر