افزایش ۲ و ۵ درصدی واردات فولادی‌ها در ٨ ماهه امسال

عصر معدن- آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که علاوه بر صفر شدن واردات آهن اسفنجی و اسلب به کشور، در هشت ماهه امسال میزان واردات مقاطع طویل دو درصد و واردات مقاطع تخت و محصولات فولادی حریم پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، بیشتر شده است.;

افزایش ۲ و ۵ درصدی واردات فولادی‌ها در ٨ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، میزان واردات مجموع مقاطع طویل دو  درصد، محصولات فولادی و مجموع مقاطع تخت هریک پنج درصد نسبت به میزان واردات آن در مجموع هشت ماهه ١4۰۰ بیشتر شده و میزان واردات شمش فولاد تغییری نکرده است. واردات شمش فولاد به کشور هم که مدت‌هاست صفر شده و کشور نیازی به واردات شمش فولاد نداشته است.

    بیشترین میزان واردات فولادی در  مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل 55٨ هزار تن است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل 5٣٣ هزار تن، پنج درصد بیشتر شده است. این درحالیست که میزان واردات آن تا نیمه نخست امسال کمتر از شش ماهه اول سال ١4۰۰ بود.

    میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در هشت ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد بیشتر شده و از 4٧4 هزار تن در مجموع واردات طی هشت ماهه 1400 به 4٩٨ هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است. 

    مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده طی فروردین تا آذر ١4۰١ نسبت به همین مدت در سال گذشته تنها دو درصد بیشتر شده و از 5٩ هزار تن به 6۰ هزار تن رسیده است.

    طبق آمار، در واردات شمش فولادی، طبق روال، همچنان میزان واردات اسلب صفر ثبت شده است اما 4۰۰۰ تن بیلت‌وبلوم وارد کشور شده که بیش از میزان واردات آن در هشت ماهه ١4۰۰ (٢۰۰۰ تن) است. 

    در نهایت نیز همچنان طی روال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی به کشور صفر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر