وزیر صمت آب پاکی را روی دست سنگ آهنی ها ریخت

عصر معدن- چندی پیش وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن به تصویب شورای عالی اقتصاد رسید. با این حال فعالان این حوزه انتظار داشتند تا وزیر صنعت، معدن و تجارت به این موضوع ورود کرده و آن را مسکوت نگه دارد. اما پاسخ وزیر به این موضوع آب پاکی را روی دست سنگ آهنی ها ریخت.;

وزیر صمت آب پاکی را روی دست سنگ آهنی ها ریخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    در این باره محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود در آستانه روز ملی صنعت و معدن در پاسخ به «عصر معدن»، اظهار کرد: مبارزه با خام فروشی یک تکلیف عمومی است که سیاست های آن از سوی مقام معظم رهبری به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ شده است. براساس این ابلاغیه تا جایی که امکان دارد باید از خام فروشی پرهیز کرد و محصولات را با ارزش افزوده بالاتری راهی بازارهای صادراتی کرد.
    وی ادامه داد: سنگ آهن ساده ترین راه صادرات محصول خام به بازارهای صادراتی است. البته شاید در برهه ای این کار انجام گیرد اما باید براساس عقل و درایت کامل باشد. اگر درصدی عوارض برای این ماده معدنی در نظر گرفته و تبدیل به کنسانتره شود، بی شک ارزش افزوده بیشتری به همراه خواهد داشت و یک گام جلوتر است.
    شریعتمداری افزود: حال گاهی یک تولید انجام می شود که امکان تبدیل آن به کنسانتره وجود ندارد. اما ما باید در تمامی خطوط تولید به سمت ایجاد ارزش افزوده در حرکت باشیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: گله دوستان سنگ آهنی به سر ما اما باید به موارد یاد شده توجه داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر