مدیرعامل ایریتک:

حلقه گمشده فولاد، عدم تمایل به تولید محصولات کیفی است

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ایریتک بیان کرد: بعد از ۵۰سال فعالیت کشور در حوزه فولاد، شاید حلقه گمشده این صنعت، عدم تمایل برای تولید فولادهای کیفی بوده و این درحالی است که فولادهای کیفی ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد می‌کند.;

حلقه گمشده فولاد، عدم تمایل به تولید محصولات کیفی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    علی همت در گفت و گو با «عصر معدن» و با اشاره به چشم انداز 1404، اظهار کرد:چشم‌انداز 1404 و هدف تعریف شده برای تولید 55میلیون تن فولاد در تمامی محافل معدنی و صنایع معدنی مطرح است و در صورت تحقق آن، شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود. اما پیش از آنکه بخواهیم دستیابی به 55 میلیون تن فولاد را بررسی کنیم باید در ابتدا به دنبال زیرساخت‌ها رفته و به بررسی وضعیت  این بخش بپردازیم.
    وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایریتک در چند سال گذشته به صورت تخصصی در صنایع مختلف معدنی از جمله صنعت فولاد ورود پیدا کرده و با این صنعت آشنایی کامل دارد، می‌توان گفت بعد از 50سال فعالیت کشور در حوزه فولاد، شاید حلقه گمشده این صنعت، عدم تمایل برای تولید فولادهای کیفی بوده و این درحالی است که فولادهای کیفی ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد می‌کند.
    همت ادامه داد: اعتقاد بنده بر این است در حالیکه چشم‌انداز تولید 55 میلیون تن فولاد را دنبال می‌کنیم، باید بتوانیم مسیر زیرساختی را در کنار آن فراهم کنیم، زیرا زمان زیادی تا افق 1404 باقی نمانده و بهتر است به دنبال تولید فولادهای کیفی با ارزش افزوده بالا برویم.
    به گفته مدیر عامل شرکت ایریتک، دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد کمی سخت است، البته هیچ کاری نشدنی نخواهد بود. در این مسیر می‌بینیم مجوزهای بسیاری برای واحدهای فولادی صادر شده و ممکن است تعدادی از آنها بدون نظر کارشناسی صادر شده باشد.
    همت در ادامه اضافه کرد: برای نمونه ممکن است مجوز برای احداث کارخانه در منطقه‌ای صادر شده باشد که توان تامین زیرساخت‌های مورد نیاز را تا سال 1404 نداشته باشد، یا با مشکل بزرگی همچون عدم تامین مواد اولیه مواجه شود.
    وی تصریح کرد: این درحالی است که در شرایط فعلی ظرفیت‌ها و ذخایری از سنگ‌آهن وجود دارد که مورد بهره برداری قرار نگرفته اند. در نتیجه باید کاری اساسی انجام شود و ضمن آموزش برای نحوه سرمایه‌گذاری‌، اطلاعات در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش توجیه شوند تا در شرایط سخت همچون تحریم، آسیبی به آنها وارد نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر