سیستم جدید رباتیک به سراغ معدن آمد

عصر معدن- پروژه UNEXMIN توسط "افق ۲۰۲۰ اروپا" حمایت می‌شود. تاکید اصلی این پروژه بر روی اکتشاف و نقشه برداری معادن غرق شده در آب، اروپاست.;

سیستم جدید رباتیک به سراغ معدن آمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»،پروژه UNEXMIN  توسط "افق 2020 اروپا" حمایت می‌شود که سیستم جدید رباتیک را توسعه می دهد. این سیستم به طور عمده برای کاوش و نقشه برداری مستقل از معادن سیل زده اروپا مورد استفاده قرار می گیرد. پلتفرم Robotic Explorer، که توسط سه ربات ساخته شده است - UX-1a، UX-1b و UX-1c، از روش های غیر تهاجمی برای نقشه برداری مستقل 3D برای جمع آوری اطلاعات زمین شناسی، کانی شناسی و فضایی استفاده خواهد کرد.
    این موضوع  می تواند سناریوهای جدید اکتشاف را باز کند تا تصمیمات استراتژیک در مورد بازگشایی معادن رها شده در اروپا با داده های عملیاتی پشتیبانی شود که نمی توان با هیچ راه دیگری بدون هزینه های عمده به دست آید.
    هنگامی که  این 3 ربات با هم قرار می گیرند، پلت فرم Multi-robote یک خط تکنولوژی جدید را نشان خواهد داد که تنها با پیشرفت های اخیر در تحقیقات خودمختاری امکان پذیر است. با ایجاد یک کلاس کاملا جدید از ربات سرویس معدن، امکان فعالیت  بدون کنترل از راه دور وجود دارد. امروزه چنین روبات هایی وجود ندارد و UX-1 اولین نوع آن است.
    ربات اول این پروژه یعنی UX-1a در محیط آزمایشگاه تست شده و پس از آماده سازی کامل برای تست در محیط حقیقی به فنلاند می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر