بازار الماس های ساختگی داغ شده است

عصر معدن- بازار الماس و جواهر ساخته ‌شده در آزمایشگاه‌ها گرم شده است.;

بازار الماس های ساختگی داغ شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، الماس‌های مصنوعی بزرگی که در دهه‌های اخیر ساخته شده اند، به عنوان جایگزین ارزان قیمت برای الماس های واقعی هستند و در صنعت به کار برده می شوند. این نوع از سنگ ها تا حد زیادی به لطف سلیقه خرید نسل هزاره جدید ، در بازار مصرف کنندگان رشد کرده و مورد استقبال قرار گرفته اند.
    در تحقیقی که از هزار مصرف کننده بین 21 تا 40 ساله که نیمی از آنها درآمد خانوار 50000 دلار یا بالاترداشتند، نتیجه این بود که نزدیک به 70درصد آنها گفتند خرید یک الماس ساخته شده در آزمایشگاه را برای یک حلقه نامزدی در نظر می‌گیرند. این یک افزایش 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.
    بسیاری ادعا می کنند علی رغم افزایش محبوبیت الماس های آزمایشگاهی، محصولات معدنی همچنان یک انتخاب عالی هستند. اما اریک لیندبرگ، رئیس اجرایی Spence Diamonds کانادا، مخالف این موضوع است و می گوید ما فکر می‌کنیم این موضوع اشتباه است و فرض کنیم یک انتخاب برتر برای همه مصرف کنندگان وجود دارد.
    وی گفت: " رویکرد ما و آنچه که بیشتر از این صنعت امیدوارمان می کند این است که حمایت از مشتریان و ارائه بهترین تجارب آموزشی و خرید، از جمله تمام گزینه‌هایی است که ممکن است برای آن‌ها مناسب باشد ."
    الماس مصنوعی دارای ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مشابه سنگ های معدنی است. آن‌ها از یک دانه کربن که در یک محفظه مایکروویو قرار داده‌شده و به یک توپ پلاسما درخشان تبدیل شده‌اند، ساخته شده‌اند.
    این فرآیند ذرات را ایجاد می‌کند و در نهایت در عرض 10 هفته به الماس تبدیل می‌شوند. این فناوری چنان پیشرفته است که متخصصان به یک ماشین برای تمایز بین سنگ‌های ساخته‌شده و استخراج معدن نیاز دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر