رتبه نخست سمنان در تولید گچ ، نمک و سلستین

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان سمنان با گستره جغرافیایی ۹۷هزار کیلومتری ، از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین ، زئولیت رتبه نخست در کشور را دارا است.;

رتبه نخست سمنان در تولید گچ ، نمک و سلستین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، بهروز اسودی اظهار کرد: استان سمنان با وجود برخورداری از صنایع مختلف و صنعتی بودن، به واسطه برخورداری از ذخائر قطعی، تنوع بالای معدنی ، بیش از آن‌که یک استان صنعتی باشد؛ یک استان معدنی است.

    وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های این استان از موادمعدنی بسیار خوبی برخوردارند، خاطرنشان کرد: با وجود این غنای معدنی، به دلایل مختلف از این سرمایه خدادادی استفاده چندانی نشده است.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های معدنی افزود: علاوه بر این قدیمی بودن و مستهلک بودن ماشین‌آلات معدنی از جمله دلایلی است که سبب شده که از این ظرفیت عظیم استفاده زیادی نشود.

    اسودی افزود: متأسفانه معادن فعال در استان هم کمتر از ماشین‌آلات مدرن و نوین برخوردارند و همین به کاهش بهره‌وری در این بخش انجامیده است.

    وی با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت بسیار بالایی از نظر موادمعدنی فلزی برخوردار است، گفت: با وجود این غنای فلزی به دلیل ضعف زیرساخت‌ها در مناطق جنوبی استان که عمده این موادمعدنی را در دل خود جای داده‌اند استفاده مطلوبی از این موادمعدنی سودآور نشده است.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان، از سلستین، سولفات سدیم و زئولیت به عنوان موادمعدنی مهم در این استان نام برد و اضافه کرد: استان سمنان از نظر معادن گچ و نمک نیز از غنی‌ترین استان‌های کشور است و بخش مهمی از نیاز کشور از طریق معادن این استان تأمین می‌شود.

    اسودی گفت: همچنین کرومیت، زغال‌سنگ، بوکسیت، مس، روی نیز از دیگر موادمعدنی این استان هستند.

    وی با بیان اینکه برداشت از معادن استان همچنان عمدتاً در سطح زمین و عمق بسیار کم انجام می‌شود، افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورها و از جمله در کشوری مثل استرالیا برداشت مواد معدنی فلزی از عمق یک کیلومتری سطح زمین انجام می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بر ضرورت کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم و سرمایه‌گذاری در بخش معدن این استان تأکید کرد و گفت: در صورت سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معدن زمینه اشتغال بسیار خوبی در این استان ایجاد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر