در حاشیه بازدید کارشناسان ایمیدرو از مجتمع گل گهر مطرح شد

اعلام پروژه های آماده بهره برداری گل گهر در سال ۹۷

عصر معدن- جمعی از کارشناسان ایمیدرو از کارخانه ها و طرح های مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر دیدن کردند. در این برنامه فهرست طرح هایی که در سال جاری به بهره برداری می رسد اعلام شد.;

اعلام پروژه های آماده بهره برداری گل گهر در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به مقل از ایمیدرو، پروژه هایی همچون خط 2 تولید آهن اسفنجی، واحد خردایش 2، کارخانه ذوب و فولاد سازی فاز اول در شمار پروژه های آماده بهره برداری در سال جاری قرار دارد.

    این سفر که با هدف آشنایی علمی از مراحل تولید در بخش های مختلف مجتمع معدنی گل گهر انجام شد؛ کارشناسان ایمیدرو از کارخانه های تولید کنسانتره، گندله سازی شماره 2 ، ذوب و احیای جهان فولاد و احیای مگا مدول شرکت توسعه آهن فولاد دیدن کردند.

    بازدیدکنندگان پس از حضور در سایت با مراحل تولید محصولاتی همچون کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در این مجتمع؛ آشنا شدند.

    توسعه صادرات غیرنفتی، بالا بردن رقابت پذیری محصول با کاهش قیمت تمام شده، بومی سازی و کمک به داخلی سازی تجهیزات و تکمیل زنجیره ارزش با محوریت نقش آفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله اهداف کلان آن ها در سال جاری است. طبق اعلام مسئولان، یکی از دستاوردهای مهم مجموعه گل گهر؛ افزایش تولید و ارتقا بهره وری در خطوط تولید و بالا بردن تولید خطوط جدید است.

    شرکت گل گهر، با هدف استخراج و بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن، همچنین تولید کنسانتره و گندله در راستای تامین زنجیره فولاد کشور و نیز افزایش نرخ اشتغال و رشد درآمد ملی راه اندازی شده است.

    منطقه معدنی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر