مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان:

بومی سازی و تولید اقتصادی بهترین راه خروج از تحریمهاست

عصر معدن- مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جلسه کمیته مدیریت این شرکت، پس از استماع گزارش‌های معاونان و مدیران بخش ها و نواحی فولاد مبارکه گفت: اکنون بیش ازهر زمان دیگر مسئولان کشور بر حمایت از صنعت و تولید صادرات محور تاکید می‌کنند.;

بومی سازی و تولید اقتصادی بهترین راه خروج از تحریمهاست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بهرام سبحانی با بیان این مطلب در ادامه افزود:  با توجه به فشار تحریم‌ها و برنامه‌هایی که دشمنان برای ضربه وارد کردن به اقتصاد کشور دارند، ضروری است تا برای پیشگیری از توقف خطوط تولید اقدامات و تدابیر لازم در نظر گرفته شود.
    وی اولویت بندی تامین نیازهای شرکت و حمایت بیشتر از شرکت‌های سازنده داخلی برای بومی سازی بخش بیشتری از اقلام مورد نیاز شرکت را از بهترین راهکارهای مقابله با تحریم ها دانست و گفت: بازنگری درخواست ها یکی از این اقدامات است؛ چراکه ممکن است تامین برخی درخواست‌های خرید در حال حاضر ضرورت چندانی نداشته باشد. به همین منظور کمیته های ارزیابی باید بهترین تصمیمات را بگیرند تا خرید بهینه صورت گیرد.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در همین خصوص افزود: واحدهای مهندسی معکوس و بومی سازی باید فعالیتهای خود را دو چندان کنند و با همکاری شرکتهای سازنده داخلی درزمینه بومی سازی و در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات سازنده تری انجام دهند.
    وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا حد ممکن تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور را بومی سازی کنیم.
    وی ادامه داد: باید به خاطر داشته باشیم اگرچه ممکن است برخی اقلام بومی سازی شده در مراحل اولیه از کیفیت لازم برخوردار نباشند، اما باید به سازندگان راهکار و امید داد تا انشاءالله در ادامه با توانمند شدن آنها از وارد شدن هرگونه خسارت احتمالی به صنعت فولاد کشور پیشگیری کنیم.
    سبحانی افزود: به هراندازه که در بومی سازی به توفیقات بیشتری دست یابیم، نه تنها اعتماد و خودباوری را نزد شرکتهای سازنده افزایش داده ایم، بلکه در کاهش هزینه ها و ایجاد شغل برای جوانان کشور و در نتیجه برای تحکیم خانواده ها گامهای مؤثری برداشته ایم.
    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت گردش شغلی نیروی انسانی در شرکت تصریح کرد: وقتی کارکنان در پست های مختلف صاحب تجربه شوند، به مرور نیروی انسانی زبده و مسلط به همه امور مرتبط در شرکت تربیت می شود و نتیجه کار درنهایت این می شود که بعد از مدتی افرادی باتجربه در بیشتر زمینه ها، نه تنها برای شرکت، بلکه برای کشور آماده شده‌اند.
    بخش پایانی سخنان مدیرعامل فولاد مبارکه به بهینه سازی روند تولید انواع محصولات اختصاص یافت. وی با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه همواره در برابر مشتریان خود متعهد و پاسخگو بوده و هست، گفت: اکنون در زنجیره تولید فولاد مبارکه از معدن تا انواع ورق‌های فولادی وجود دارد؛ بنابراین باید همواره در تمامی حلقه های این زنجیره بهینه سازی داشته باشیم و بهتر از گذشته پاسخگوی بازار باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر