رئیس انجمن مس تاکید کرد:

لزوم توجه به بازارهای جهانی برای توسعه بخش معدن

عصر معدن- رییس انجمن مس گفت: درصورتی که به صادرات بخش معدن و صنایع معدنی بیش از پیش توجه نشود و به بازارهای جهانی فکر نکنیم، بخش معدن به طور قطع دچار مشکل خواهد شد.;

لزوم توجه به بازارهای جهانی برای توسعه بخش معدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، "بهرام شکوری" امروز دوشنبه در همایش نکوداشت روز ملی معدن در محل نمایشگاه بین المللی تهران افزود: به منظور افزایش صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی، علاوه بر شناسایی بازارهای جدید باید به ارتقای قابلیت صادراتی محصولات و کیفیت آنها بپردازیم.

    وی بر لزوم توجه به بهره وری در تولید تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم با کمترین استفاده از عوامل تولید، بیشترین محصول را تولید کنیم؛ در حالی که امروز بهره وری در جهان به معنای تولید منهای ضایعات صفر است.
    شکوری ادامه داد: باطله‌های بسیار ارزشمندی در معادن کشور تولید می‌شود، به طوری که باطله های مس تولید شده حاوی نقره، طلا و مس است اما نمی توانیم آنها را استحصال کنیم؛ در این زمینه باید به سمتی برویم که باطله‌های ما عاری از مواد ارزشمند باشد.
    وی تاکید کرد: باید خود را به استانداردهای جهانی مسلح کنیم و در این صورت می‌توانیم مدعی باشیم که محصولات ما قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد.
    رئیس انجمن سنگ تزئینی ایران، همچنین بر لزوم بسترسازی مناسب اینترنت به منظور هوشمندسازی معادن تاکید کرد و یادآور شد: در حالی مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه سهم یک درصدی برای مواد معدنی در تولید ناخالص داخلی در نظر می‌گیرند که باید گفت در همه محصولات ساخته شده در اطراف ما اعم از ساختمان، خودرو و غیره مواد معدنی به عنوان محصولات نهایی وجود دارد و سهم مواد معدنی در GDP بسیار بیشتر خواهد بود.

    بخش معدن نیازمند یک متولی مختص خود است

    در ادامه این مراسم "محمدرضا بهرامن" رئیس خانه معدن ایران در پنل تخصصی شاخص های معدنکاری افزود: زمانی که می خواهیم از معدن، این ثروت الهی استفاده کنیم نباید نگاه سنتی به آن داشته باشیم.
    وی با بیان اینکه بخش معدن نیازمند استقلال است، تاکید کرد: باید برای بخش معدن یک متولی مختص خودش داشته باشیم.
    بهرامن ادامه‌داد: همه فعالان معدنی عضو یک خانواده بزرگ هستند و باید دست در دست هم و در کنار هم مشکلات این بخش را حل کنیم.
    وی تصریح‌کرد: سرمایه گذاری در بخش منابع انسانی بسیار حائز اهمیت است که در سال‌های آینده شاهد رشد آن خواهیم بود.
    رییس خانه معدن ایران گفت: برای رسیدن به یک معدنکاری موفق و پیشرفت در آمایش سرزمینی، چگونگی ارزیابی آنها و نحوه استفاده از این سرمایه ملی نیازمند طی این مسیرها با آموزش هستیم.
    وی اظهارداشت: برای رسیدن به اهداف در سال‌های آینده نمی توانیم بدون برنامه پیش برویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر