مدیر عامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد:

حفظ ثبات بازار فولاد با فرمول افزایش عرضه در بورس کالا

عصر معدن- منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه تاکید وزارت صمت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پرهیز از فروش در بازار آزاد است گفت: با فرمول افزایش عرضه می توان شاهد حفظ ثبات در بازار داخلی بود.;

حفظ ثبات بازار فولاد با فرمول افزایش عرضه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از چیلان، منصور یزدی زاده افزود: در حال حاضر ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و عمده شرکت های بزرگ فولادی کف عرضه ها را رعایت می کنند ولی لازم است که سایر شرکت ها نیز به درستی این رعایت را کف عرضه ها را انجام دهند.

    وی با تاکید بر این نکته که منوط کردن صادرات فولاد به رعایت کف عرضه برای جلوگیری از تنش در بازار داخلی زمانی تاثیر مثبت دارد که توسط همه واحدها رعایت شود گفت: مسئله مورد تاکید وزارت صمت هم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پرهیز از فروش در بازار آزاد است تا سایر واحدها هم به میدان بیایند و با فرمول افزایش عرضه در بورس کالا بتوان ثبات در بازار داخلی را حفظ کرد. لذا اگر همه شرکت های فولادی محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند، دولت هم اطمینان خاطر پیدا می کند و دیگر دلیلی ندارد که صادرات را به رعایت کف عرضه گره بزند.

    یزدی زاده افزود: در چنین شرایطی دیگر دلیلی برای دخالت دولت وجود ندارد و تنظیم بازار هم به عهده سازوکار بورس گذاشته می شود که بازار را بر اساس اصول عرضه و تقاضا اداره کند و به جلو پیش رود. بنابراین اگر همه واحدها از بزرگ و کوچک بورس کالا را به عنوان محور اصلی عرضه بپذیرند و البته شرایط لازم هم برای عرضه و معاملات همه واحدها فراهم شود، قیمت ها هم متأثر از یک سری مؤلفه ها نظیر نوسان نرخ ارز و نرخ های جهانی و تورم انتظاری به طور منطقی شکل می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر