پکن، تعرفه‌های ترامپ را تلافی می کند

فشار به شرکت‌های امریکایی فعال در چین

عصر معدن- چین ۶۰ میلیارد دلار از واردات آمریکا را در اقدام تلافی جویانه جریمه می‌کند.;

فشار به شرکت‌های امریکایی فعال در چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ، چین و آمریکا روز سه‌شنبه پس از اینکه پکن 60 میلیارد دلار از محصولات آمریکایی را به لیست تعرفه‌های وارداتی خود اضافه کرد، در تلافی مالیات‌های برنامه‌ریزی ‌شده از سوی رئیس ‌جمهور امریکا دونالد ترامپ نیز تعرفه هایی به ارزش 200 میلیارد دلار روی کالاهای چینی اعمال کرد و آنها وارد یک جنگ تجاری شدند.
    در روز دوشنبه، دولت آمریکا اعلام کرد  اقدامات تلافی جویانه اخیر در یک مناقشه تجاری فزاینده بین جهان، افزایش یافت و تعرفه‌های جدید 10 درصدی برای حدود 200 میلیارد دلار از محصولات چینی در روز 24 سپتامبر آغاز شده و تا پایان سال 2018 به 25 درصد نیز می رسد.
    وزارت دارایی در بیانیه‌ای در وب سایت خود  اعلام کرد : " چین مجبور است به تولیدات داخلی ایالات‌متحده واکنش نشان دهد و هیچ انتخابی جز واکنش با تعرفه‌های خود ندارد ."
    پکن در مجموع 5027  محصول آمریکایی - از گاز طبیعی مایع برای انواع خاصی ازهواپیماها- همچنین پودر کاکائو و سبزیجات منجمد را متحمل تعرفه های 5 و 10درصدی به  به جای نرخ‌های پیشنهادی قبلی 5، 10، 20 و 25 درصدی خواهد کرد.
    تعرفه دو کشور در روز 24 سپتامبر لازم‌الاجرا می‌شود.
    تاکنون، آمریکا تعرفه‌های 50 میلیارد دلاری محصولات چینی را تحمیل کرده تا چین را تحت فشار قرار دهد و تغییراتی فراگیر در سیاست‌های صنعتی، انتقال فناوری و  سوبسید صنعتی ایجاد کند.
    پکن این اقدام امریکا را به نوعی تلافی کرده، اما برخی تحلیلگران و شرکت‌های آمریکایی نگران این هستند که ممکن است چینی ها به اقدامات دیگری مانند فشار بر شرکت‌های آمریکایی فعال در چین متوسل شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر