مس صعودی شد

عصر معدن- قیمت مس در بورس فلزات لندن در این هفته به بالاترین حد خود رسید و برای اولین بار از مرز ۱۱۰۰۰ دلار در هر تن عبور کرد.;

مس صعودی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فولاد ایران،معاملات آتی مس در سال گذشته 31 درصد و سال گذشته تا به امروز 25 درصد افزایش داشته است و از دنیای خاص معامله‌گران کالا فراتر رفته است.

    این فلز - که اکنون یکی از کالاهای با بهترین عملکرد سال است - به دلیل استفاده از آن به عنوان ماده خام در محصولات ضروری مانند باتری های برقی، توربین های بادی و خطوط برق، به عنوان یک شاخص پیشرو برای اقتصاد جهانی در نظر گرفته می شود.اما آیا این رالی نشانه اعتماد بیشتر و به نوبه خود سطوح بالاتر سرمایه گذاری و تولید است یا عوامل دیگری در این زمینه نقش دارند؟

    اتفاق نظر در میان مفسران بازار مس این است که در حالی که افزایش اخیر قیمت حاوی تغییرات واقعی در اصول بازار - بوده است، حدس و گمان هایی نیز در این بین وجود دارد.

    معامله گران مس همچنان نگران پیامدهای طولانی مدت بسته شدن معدن مس کبر پاناما در آمریکای جنوبی هستند. این معدن که تولید فلز قرمز را در سال 2019 آغاز کرد، بیش از یک درصد از تولید مس جهان را قبل از تعطیلی در میان اعتراض‌ها نسبت به ردپای زیست‌ محیطی آن، تشکیل می‌داد.

    اخیراً، این نگرانی‌ها در مورد عرضه با افزایش تقاضا از سوی چین تشدید شده است که به لطف اقتصاد و بخش تولیدی که به نظر می‌رسد پس از چند سال آهسته بهبود یابد، بزرگترین مصرف‌کننده فلز است.با این حال، هیچ یک از این مبانی در حال تغییر نمی تواند افزایش سریع فلز قرمز را توضیح دهد.

    گفته می شودقیمت مس تمایل دارد تا ارتباط نزدیکی با اوراق قرضه ایالات متحده داشته باشد و از آنجایی که بازده بدهی ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بسیاری باقی مانده است، بنابراین قیمت مس افزایش یافته است تا منعکس کننده آن باشد.

    از آغاز سال 2016 تا مارس 2020، قیمت مس بین 2 تا 3 دلار در هر پوند افزایش پیدا کرد. از آن زمان، که مسئله انتقال به صفر خالص شدیدتر شده است، قیمت مس در کنار تقاضا برای خودروهای الکتریکی، توربین‌های بادی و موارد مشابه افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
          آخرین اخبار