شکوری از آخرین وضعیت "مهدی‌آباد" می‌گوید

عصر معدن- مدیرعامل شرکت راه‌سازی و معدنی مبین و رهبر کنسرسیوم مهدی آباد معتقد است، ایمیدرو باید در حل مشکلات پروژه ایمیدرو ورود کند.;

شکوری از آخرین وضعیت "مهدی‌آباد" می‌گوید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

    بهرام شکوری در گفت و گو با «عصرمعدن» با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مهدی آباد، اظهار کرد: برنامه ریزی انجام شده برای این پروژه به شکلی بود که تصور می شد امسال شاهد راه‌اندازی آن باشیم، اما متاسفانه سهامداران به تعهدات مالی خود عمل نکردند و عدم همراهی آنها در روند اجرایی پروژه وقفه ایجاد کرد. از سویی دیگر یکی از سهامداران با مشکلات قانونی که ایجاد کرد باعث شد تا اجرای پروژه با تاخیر یکساله همراه شود.
    وی ادامه داد: در زمان حضور دکتر کرباسیان در جایگاه ریاست هیات عامل ایمیدرو از ایشان خواستیم تا این مشکل را حل کند اما متاسفانه هم زمان با آخرین روزهای حضور ایشان در ایمیدرو بود. در حال حاضر نیز قرار بر آن است تا جلسه ای با مهندس غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو داشته باشیم تا برای این موضوع راهکار اساسی پیدا شود.
    شکوری ادامه داد: اگر نتوانیم با یکی از سهامداران که مشکل اساسی با آن داریم را حل کنیم، این پروژه پیش نخواهد رفت.
    وی در ادامه افزود: از سویی دیگر بحث تحریم ها و افزایش نرخ ارز نیز در اجرای پروژه بسیار تاثیرگذار بود و محاسبات ما را بهم زد و باعث شد تا این پروژه عقب بیافتد.
    شکوری با اشاره به خرید سنگ شکن ها پیش از ایجاد چنین مشکلاتی، بیان کرد: خوشبختانه ما پیش تر سنگ شکن ها را خریداری کردیم در غیر این صورت امروز نمی توانستیم سنگ شکنی از اروپا داشته باشیم. متاسفانه به دلیل عدم همراهی وزارت صمت و بانک مرکزی نتوانستیم از ارزی برای خرید ماشین آلات و تجهیزات استفاده کنیم و حدود 6 ماه برای گرفتن ارز در بانک مرکزی زمان صرف کردیم و در نهایت مجبور شدیم تا از ارز آزاد استفاده کنیم. همچنین برای خرید آسیاب ها مجبور شدیم تمام پول را به صورت یک جا پرداخت کنیم که خود فشاری برای شرکت بود.
    وی تصریح کرد: خوشبختانه در باطله برداری مشکلی نداشته و تقریبا با 25 میلیون تن عملیات دیگر به ماده معدنی دست خواهیم یافت در نتیجه باتوجه به اینکه اگر روی ماده معدنی باز شود، با مشکل مواجه می شود ترجیح دادیم سرعت عملیات باطله برداری را کم کنیم تا به موازات راه اندازی کارخانه محقق شود.
    به گفته شکوری، امروز برای خرید بخش فلوتاسیون کارخانه با مشکل همراه هستیم زیرا بسیاری از برندهایی که با آنها مذاکره داشتیم بخش نهایی کار را به ما نمی دهند.
    وی افزود: متاسفانه امروز ارتباط بانکی وجود ندارد و نمی توان lc  باز کرد و این موضوع به غیر از فشار مالی، ریسک هایی را به همراه دارد.
    شکوری تاکید کرد: محاسبات ما برای احداث کارخانه با ارز گذشته انجام شد، اما امروز ارز با افزایش قیمت همراه شده است. به طور کلی این موارد باعث شد روند اجرایی پروژه کمی کند شود. اما باید ایمیدرو در این زمینه ورود کرده و مشکل یکی از سهامداران را حل کرده و همچنین به تحقق پروژه کمک کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر