رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد:

معرفی دو مدیر متخلف به خاطر عرضه خارج بورس محصولات فولادی

عصر معدن- رئیس سازمان بازرسی کل کشور از معرفی ۲ مدیر متخلف به دلیل عرضه خارج بورس محصولات فولادی، به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری خبر داد.;

معرفی دو مدیر متخلف به خاطر عرضه خارج بورس محصولات فولادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، به ارائه گزارشی از پیگیری‌های این سازمان برای حل مشکلات مربوط به واردات نهاده‌های دامی پرداخت و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته سازمان بازرسی، ارز مورد نیاز برای 350 هزار تُن نهاده دامی از سوی بانک مرکزی تخصیص یافته و نسبت به ترخیص 4 کشتی به ظرفیت 150 هزار تُن نهاده دامی نیز اقدام شده است.

    وی همچنین در خصوص تخصیص ارز برای واردات 35 هزار تُن نهاده‌های دامی از روسیه که از اردیبهشت ماه در انتظار تأمین ارز مورد نیاز بوده نیز توضیح داد که بانک مرکزی در روزهای آینده اقدام به تأمین و تخصیص ارز خواهد کرد.

    نظارت سازمان بازرسی کل کشور بر قیمت گذاری مرغ

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همین راستا اعلام کرد که قرار است عصر امروز جلسه‌ای نیز برای نظارت بر نحوه توزیع نهاده‌های دامی و نحوه قیمت گذاری مرغ و جوجه یک روزه برگزار شود.

    معرفی 2 مدیر متخلف به خاطر عرضه خارج بورس محصولات فولادی

    وی همچنین گزارشی از پیگیری‌های این سازمان برای بررسی وضعیت بازار فولاد ارائه کرد و گفت: در 6 ماهه ابتدای سال 98، بیش از 2 میلیون و 800 هزار تُن محصولات شرکت‌های فولادی در خارج از شبکه بورس کالا عرضه شده که در این راستا 2 نفر از مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان به دلیل ترک فعل به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری معرفی شدند.

    تشکیل 640 پرونده در تعزیرات و کاهش 2 هزار تومانی هر کیلو فولاد

    وی افزود: 640 پرونده تعزیراتی به ارزش 39 هزار میلیارد تومان در سال 99 بابت تخلفات شرکت‌ها در عرضه محصولات فولادی به سازمان تعزیرات ارسال شده که بنا بر گزارش وزارت صمت و شرکت‌های تولیدکننده، در نتیجه این اقدامات تاکنون قیمت هر کیلو فولاد به میزان 2 هزار تومان در بازار کاهش داشته که این روند هنوز مطلوب ما نیست و پیگیری‌ها را برای عرضه همه محصولات در بورس کالا ادامه خواهیم داد.

    رئیس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش اظهار داشت: من نیز گزارش مربوط به وضعیت بازار فولاد را در رسانه ملّی دیدم که بسیار تأسف برانگیز بود. سازمان بازرسی مطابق قانون اختیار دارد که اگر در نتیجه تحقیقات متقن خود به ادله‌ای برای فساد رسید، اقدام قانونی لازم را انجام دهد و آن را به اطلاع مردم برساند.

    رئیسی تصریح کرد: برای مردم این سؤال پیش می‌آید که تولیدات دستگاه‌هایی که تولیدکننده هستند به کجا می‌رود که مجبورند آن را از بازار سیاه تهیه کنند؟ یک خبرنگار از روی حس مسئولیت خود این مسائل را پیگیری می‌کند و به نتیجه هم می‌رسد، اما سازمان بازرسی باید بر اساس وظیفه قانونی خود با این مسائل برخورد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر