معامله‌گران از فلز سرخ دور می‌شوند

عصر معدن- بهای فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، اما به طور کلی در هفته گذشته روندی نزولی داشت. به نحوی که قیمت این فلز بنیادین از قیمت ۵۹۶۴.۰۰ دلار به ازای هر تن در تاریخ ۳۱ ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به قیمت ۵۸۳۸.۰۰ دلار به ازای هر تن در تاریخ ۴ ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی، رسید.;

معامله‌گران از فلز سرخ دور می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، عوامل زیادی در هفته قبل بر قیمت فلز مس در بازارهای جهانی اثر داشتند که مهم ترین آن به شرح زیر است.
    در ابتدای هفته معاملاتی گذشته براساس گزارش سایت Kitco، انتشار آخرین گزارش از اداره کار آمریکا مبنی بر اینکه نرخ بیکاری این کشور به 3.9 درصد رسید موجب شد تا ارزش نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهان مانند یورو در بازارهای جهانی رشد داشته باشد.

    همچنین میزان درآمد نیز در ماه دسامبر در آمریکا با رشد مواجه شد. همین مسئله نیز موجب شد رویکرد معامله گران و سفته بازان بین المللی به دلار آمریکا و رویگردانی آنها از خرید فلزات بنیادین مانند مس در بازارهای جهانی شد. در نتیجه این موضوع قیمت فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با کاهش همراه گشت. در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز، بعد از اینکه شرکت Apple اعلام کرد فروش این شرکت به طور محسوسی در کشور چین به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی آنجا، کاهش خواهد داشت، این عامل موجب شد تا قیمت مس در بازارهای جهانی در هفته قبل روندی کاهشی داشته باشد. لازم به توضیح است که چین بزرگترین مصرف کننده مس در جهان است.

    ب- تحلیل تکنیکال:
    با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، فلز مس روند بلند مدت صعودی دارد و لازم به ذکر است این فلز بنیادین، نوساناتی را نیز در این بین تجربه خواهد کرد. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، فلز بنیادین مس روندی کاهشی داشت و در هفته بعد با احتمال زیادی دارای روندی نزولی خواهد بود.
    در این صورت فلز اگر مس روندی نزولی داشته باشد، در این صورت با عبور از نزدیکترین ساپورت مهم خود یعنی 5700 دلار به ازای هر تن، احتمال اینکه قیمت مس، تا سطح قیمتی حمایتی  5500 دلار به ازای هر متریک تن نزول یابد، وجود دارد. در غیر این صورت چنانچه مس بخواهد روندی افزایشی داشته باشد و در صورت عبور کردن از نزدیکترین مقاومت مهم خود که 5900 دلار به ازاء هر متریک تن است، این احتمال وجود دارد که مقاومت قیمتی و تاریخی 6000 دلار به ازاء هر متریک تن نیز افزایش خواهد یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر