عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

از عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا استقبال می کنیم

تامین کل نیاز داخل از مسیر بورس و بعد صادرات

عصر معدن- عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: برای عرضه کل زنجیره برای کالاهای استاندارد و مصرف عموم به اندازه نیاز در بورس کالا هیچ مشکلی نداریم و از آن استقبال می کنیم. در واقع تا زمانی که ظرفیت داخلی تکمیل نشده باید عرضه ها در بورس انجام شود و به محض تامین نیاز داخل، صادرات انجام شود.;

از عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا استقبال می کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از بیرونیت، رضا شهرستانی گفت: بهترین راه و روش اقتصاد در دنیای آزاد که باید عرضه و تقاضا در راستای یکدیگر وجود داشته باشند فراهم کردن شرایط برای عرضه محصولات در بازار است. هر نوع دستور، امضاء طلایی و ایجاد رانت در صنعت است که در نهایت فساد را تشدید می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه وزارت صمت مسیر اشتباهی را برای صنعت فولاد در نظر گرفته است بیان کرد: این که در چند ماه گذشته تصمیمات متفاوتی از سوی وزارت صنعت برای صنعت فولاد اتخاذ شده به ضرر این صنعت است. آنچه که در شیوه‌نامه به آن اشاره شده است عرضه تمامی محصولات در بورس کالا است که ما از آن استقبال می‌کنیم چراکه شفاف سازی هدف اصلی بازار است؛ بنابراین نباید هیچ نوع دخالتی در قیمت گذاری یا ابطال باشد.

    شهرستانی ادامه داد: عرضه محصولات در بورس کالا رقابت سالمی را ایجاد می‌کند از سوی دیگر صنعت فولاد در شرایط فعلی صنعت رو به افزایش در بخش صارات کشور با توجه به مشکلات حاصل از تحریم و پاندمی کرونا است؛ بنابراین با توجه به پتانسیل این صنعت باید اجازه داد تا عرضه به میزان نیاز در کشور انجام شده و مازاد تولید هم صادر شود حمایت از ارزش افزوده توسعه صنعت به دنبال دارد.

    عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با تاکید بر عرضه کالاهای استاندارد و مصرف عموم در بورس اظهار داشت: آن دسته از کالاهایی که مصرف عمومی در صنعت فولاد دارد باید در بورس کالا عرضه شود و تا زمانی که ظرفیت داخلی تکمیل نشده باید از آن حمایت کنیم و نباید صادر شود باید محصولات فولادی را به مقداری در بورس عرضه کنیم که به آن نیاز است؛ اما در خصوص کالاهای خاص باید به‌صورت مچینگ و کشف قیمت توسط بورس کالا نسبت به مقدار و تغییرات و گزارش‌هایی ‌که به وزارتخانه ارائه می‌شود در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر