در نشست هم اندیشی سرپرست وزارت صمت با معاونین و مدیران ایمیدرو مطرح شد:

گزارش مدیران عامل شرکت های بزرگ از مسیر تحقق جهش تولید

عصر معدن- مدیران شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی در نشست سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با مسوولان ایمیدرو، گزارشی از افزایش ظرفیت و مسیر تحقق "جهش تولید" ارایه کردند. این گزارش از سوی مدیران شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ملی مس و گل گهر ارایه شد.;

گزارش مدیران عامل شرکت های بزرگ از مسیر تحقق جهش تولید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، حمید رضا عظیمیان مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در نشست هم اندیشی حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعضای هیات عامل، معاونان و مدیران ایمیدرو و نیز مدیران شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد: خبر واحد 5 میلیون تنی کنسانتره آهن سنگان تا پایان خرداد افتتاح می شود.

    در سال جهش تولید، با افتتاح طرح فولاد سازی سفید دشت طی سال جاری، ظرفیت تولید فولاد خام این شرکت از 10.2 میلیون به 11 میلیون تن می رسد. وی افزود: طرح الکترود گرافیتی که به دلیل موضوع کرونا عقب افتاد، تا پایان نیمه نخست امسال افتتاح می شود. افزایش 1.5 به 2 میلیون تن و طرح نورد 2 شهید خرازی، از دیگر طرح های توسعه این شرکت است.
    افزایش ظرفیت مس کاتدی به 550 هزار تن
    اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در این جلسه گفت: طی چهار سال آینده، ظرفیت مس کاتدی به 550 هزار تن خواهد رسید. وی افزود: کنسانتره حاصل از تولید معدن به 2 میلیون و 400 هزار تن خواهد رسید. صادرات 1.8 میلیون تنی فولاد خوزستان علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به تولید 3.8 میلیون تنی سالانه این شرکت، بیان داشت: در سال 97، برابر با 2 میلیون تن صادرات داشته ایم و در سال 98 رقم صادرات فولاد خوزستان به یک میلیون و 800 هزار تن رسید. وی افزود: فولاد خوزستان تنها شرکتی در خاورمیانه است که اسلب و شمش فولاد تولید می کند.
    افتتاح 12 هزار میلیارد تومان طرح در گل گهر
    جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهرگفت: این مجتمع در سال گذشته، 34 درصد تولید کنسانتره و 29 درصد تولید گندله کشور را به خود اختصاص داد. وی ادامه داد: شرکت گل گهر در سال گذشته به طور عملی جهش تولید داشت طوری که 4 درصد در گندله و 3 درصد در کنسانتره افزایش تولید داشت.
    ملارحمان با بیان اینکه شرکت گل گهر در حال حاضر 47 طرح به ارزش میلیاردها تومان در حال اجرا دارد، خاطرنشان کرد: این شرکت امسال، 13 طرح به ارزش بالای 12 هزار میلیارد تومان افتتاح می کند. وی افزود: مجموع سرمایه گذاری در سال گذشته، معادل 60 درصد ارزش تجمعی سرمایه گذاری سال های گذشته بوده است. از هفته گذشته، کارخانه بازیابی باطله های گل گهر به عنوان پروژه بازیابی کشور آغاز شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر