همکاری ۳ جانبه ایران، عراق و سوریه در صنعت سیمان

عصر معدن- دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است، آغاز بازسازی عراق می تواند میزان صادرات سیمان ایران به این کشور را افزایش دهد.;

همکاری ۳ جانبه ایران، عراق و سوریه در صنعت سیمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    سید حمید حسینی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» درباره وضعیت صادرات سیمان به عراق، اظهار کرد: در شرایط فعلی سیمان و کلینکر به کردستان عراق، عتبات عالیات و بخش های دولتی بغداد صادر می شود.
    وی ادامه داد: ما نمی توانیم بگوییم که صادرات سیمان به عراق انجام نمی شود زیرا تنها حجم آن کاهش یافته است. پیش تر حجم زیادی از صادرات سیمان کشور به عراق صورت می گرفت اما در حال حاضر عراق خود حدود 40میلیون تن ظرفیت سازی کرده است. بخشی از این ظرفیت سازی کوره و بخشی آسیاب است، درنتیجه کلینکر را وارد و سیمان تولید می‌کند.
    حسینی تصریح کرد: در کنار این موضوع پیش بینی می شود با آغاز بازسازی عراق میزان نیاز به سیمان در این کشور افزایش پیدا می کند. از سویی دیگر شروع بازسازی سوریه نیز بازار جدید را برای سیمان ایران ایجاد می کند.
    وی با اشاره به موضوع بازسازی سوریه، اظهار کرد: می توان در این باره با عراقی ها سوآپ سیمان انجام داد، یعنی سیمان ایران را برای مصرف داخلی خود استفاده کنند و سیمان تولیدی خود را به سوریه صادر کنند. این اتفاق  هم برای ایران و هم برای عراق و هم سوریه اتفاق خوبی خواهد بود.
    دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق ادامه داد: از بازار عراق نا امید نخواهیم بود اما هنوز بازسازی در این کشور آغاز نشده و منتظر هستیم دولت جدید عراق کار خود را شروع کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر