واکنش رسانه‌های دولت چین به تعرفه‌های ترامپ

عصر معدن- چین روز شنبه پس از اینکه دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که این کشور تعرفه‌های ۵۰ میلیارد دلاری واردات چین را تحمیل می‌کند، به شدت در رسانه‌های دولتی واکنش نشان داد.;

واکنش رسانه‌های دولت چین به تعرفه‌های ترامپ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» چین روز جمعه اعلام کرد: در واکنش به تعرفه های ایالات متحده، 25 درصد تعرفه‌های بیشتر برای کالاهای 659 یورویی به ارزش 50 میلیارد دلار اعمال خواهد شد.

    آژانس خبری شینهووا نیز  در سرمقاله خود با اعلام اینکه چین از منافع خود در یک جنگ تجاری دفاع می‌کند، نوشت: " مرد عاقل پل‌ها را می‌سازد، این احمق دیوارها را می‌سازد ".
    این بیانیه افزود : " پس از مسیر گسترش و بازگشایی، این اقدام بهترین پاسخ چین به اختلاف تجاری بین چین و ایالات‌متحده بوده و مسئولیت کشورهای اصلی است که باید به میدان بیایند.

    سرمقاله ای در روزنامه رسمی حزب کمونیست حاکم نیز  آن چیزی را که دولت ترامپ نامش را " وسواس به ایفای نقش ننگین اقتصاد جهانی " نامیده، محکوم کرد.

    این گزارش افزود: " هیچ برنده در جنگ تجاری وجود ندارد و تحریک آمریکا به یک جنگ تجاری به شدت مخرب تجارت جهانی شده  و روی سیستم‌های تجاری چند جانبه و زنجیره‌های تامین جهانی تولید جهانی اثرگذار خواهد بود. 

    "کل جهان، لایحه‌ای را برای اقدامات اشتباه یک جانبه گرایی ایالات متحده بر عهده خواهد گرفت."
    روزنامه گلوبال تایمز نیز که روزنامه مردم دیلی را اداره می‌کند ، این حرکت آمریکا را "اقدامی غیر مسئولانه از طرف کاخ سفید برای اخلال در تجارت بین‌المللی ودرخواست رای دهندگان آمریکایی دانست که متقاعد شده‌اند رئیس‌جمهور برای آن‌ها مبارزه می‌کند ."
    در سرمقاله، روزنامه رسمی انگلیسی‌زبان چین ، دیلی تایمز آمده است که این اقدام "نقض آشکار روح اصلی مذاکرات تجاری اخیر بین چین و ایالات‌متحده بوده‌ و در صورتی که واشنگتن از وضعیت خطرناک خود عقب‌نشینی نکند، نتیجه معکوس خواهد داشت ."
    همچنین در حالی که او مدیریت ترامپ را " متناقض و نامطمئن " می‌خواند، ابراز امیدواری کرد که هنوز جنگ تجاری برطرف شود.

    در این سرمقاله آمده است:" با توجه به تغییر مکرر مدیریت دونالد ترامپ، هنوز خیلی زود است که نتیجه‌گیری کنیم که یک جنگ تجاری آغاز خواهد شد " . از طرفی باید توجه داشت که موضع چین سازگار بوده‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر