بیش از ۴۰درصد فولاد ایران صادر می‌شود

عصر معدن- خداداد غریب‌پور رییس هیات عامل ایمیدرو در نهمین همایش و نمایشگاه چسم انداز صنعت فولاد و معدن ایران گفت: صنعت فولاد در میان‌دیگر صنایع حرف های خوبی برای گفتن‌ دارد.;

بیش از ۴۰درصد فولاد ایران صادر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وی با بیان این مطلب در ادامه گفت: ظرفیت تولید فولاد در ایران اکنون 35میلیون تن است و 74میلیون تن سنگ آهن تولید می‌کنیم و نزدیک به 4میلیارد دلار نیز صادرات فولادی در کشور داریم.

    به گفته وی، در بخش معدن و صنایع معدنی 700هزارنفر اشتغالزایی به وجود آمده است و این در حالی است که تا قبل از انقلاب اسلامی مواردی همچون میزان تولید بسیار کمتر از امروز بوده است.

    غریب‌پور ادامه داد: در زمینه اکتشاف‌ تاکنون توانستیم در 270هزارکیلومتر مربع اکتشاف انجام دهیم و در منطقه خلیج فارس نیز ظرفیت حمل و بارگیری 12میلیون تن به وجود آمده است. در صنعت فولاد نیز امسال 16درصد رشد داشتیم.

    رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: صنعت فولاد حلقه نخست صنایع است و اکنون در جهان 1میلیارد و 800میلیون تن فولاد تولید می شود که از این میزان 30درصد در جهان جابه‌جا می‌شود اما در ایران بیش از 40درصد فولاد تولید شده صادر می‌شود.

    وی گفت: صنعت فولاد ما بشدت وابسته به رشد داخلی کشور و GDPاست.

    غریب‌پور گفت: ایران سال قبل رشد صادراتی داشت و حدود 9میلیون و 400هزارتن صادر شد و امسال نیز با رشد 11درصدی همراه بوده است.

    وی ادامه داد: برای بهبود شرایط در کشور بخش خصوصی باید توانمند شود و حتی می‌توان با اصلاح قانون به این موضوع پرداخت.

    وی گفت: در شرایط تحریم ما روی بخش تحقیق و پژوهش هم تمرکز خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر