فست‌مارکت از تصمیم جدید کمپانی کودلکو خبر داد:

عدم تغییر در پریمیوم مس اروپا در سال ۲۰۲۰

عصر معدن- منابع مطلع به موسسه (Fastmarkets) گفته‌اند که کمپانی کودلکو، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان، پریمیوم کاتد مس اروپا برای عرضه در سال ۲۰۲۰ را در سطح ۹۸ دلار در هر تن اعلام کرده است که نسبت به پریمیوم سال ۲۰۱۹ بدون تغییر باقی مانده است.;

عدم تغییر در پریمیوم مس اروپا در سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، موسسه فست‌مارکت دریافته است که پیش از نشست صنعت مس در لندن در هفته LME، این نرخ‌ها به مشتریان اروپایی ارائه شده است. این شاخص سالانه که کمی بالاتر از انتظارات بازار است، بر اساس پریمیوم CIF روتردام بوده و بالاتر از نرخ‌های نقدی LME پرداخت می‌شود. به دنبال افزایش 11 درصدی پریمیوم ها نسبت به نرخ 88 دلار به ازای هر تن مربوط به سال 2018، این نرخ‌ها به بالاترین سطح خود از سال 2015 رسیده است.

    با وجود یک سال دشوار هم برای قیمت و هم پریمیوم، این اقدام؛ چشم‌انداز کاملاً خوش‌بینانه کمپانی کودلکو برای بازار فیزیکی مس را نشان می‌دهد. فضای روانی در بازارهای سراسر اروپا و پیش‌بینی فعالان بازار حاکی از آن است که به دلیل در دسترس بودن کاتد، توقف رشد بخش خودرو و تنش‌های تجاری مؤثر بر رشد اقتصادی، روند نزولی شاخص سالانه پریمیوم مس برای سال 2020 تداوم داشته باشد؛ اما اخیراً به دلیل پایین بودن تعرفه‌های ذوب و پالایش برای خریدهای کنسانتره، کاهش تقاضا و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل در برخی مناطق، حاشیه سود کمپانی‌های معدنی مس افت پیدا کرده است.

    کمپانی آروبیس، بزرگ‌ترین تولیدکننده کاتد در اروپا مجبور شد با وجود استراتژی چندفلزی کمپانی و پس از خرید کمپانی تولیدی سیم و میله آلمانی Deutsche Giessdraht در زمانی که تعرفه ذوب و پالایش در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت، حجم خرید کنسانتره خود را افزایش دهد. این موضوع می‌تواند توانایی کمپانی برای کاهش پریمیوم سالانه پیشنهادی خود برای مس در سال 2020 را تضعیف کند. این شاخص در سال 2019 برابر با 96 دلار در هر تن تعیین شده بود.

    کمپانی کودلکو هنوز نرخ پریمیوم کاتد مس پیشنهادی خود برای مشتریان در چین، سایر بخش‌های آسیا و ایالات‌متحده را اعلام نکرده است. منابع آگاه اعلام کردند که این کمپانی ممکن است پریمیوم سالانه در چین را کمی کاهش دهد، در حالی که نرخ آن را برای آمریکا احتمالاً افزایش خواهد داد.

    طبق نظر خریداران چینی که هفته گذشته در اجلاس مس Antaike در چین به فست مارکت اعلام کردند، انتظار دارند به دلیل کاهش واردات مس به چین در سال آینده، پریمیوم محموله‌های ارسال شده توسط فست مارکت به روش cif برای بازار شانگهای در سال 2020 به حدود 78 تا 80 دلار در هر تن کاهش یابد. این نرخ در سال 2019 برابر با 88 دلار در هر تن بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر