بررسی راهکارهای برخورد با آب‌های آلوده در معادن

عصر معدن- دانشمندان کانادایی از دانشگاه Laurentian دریافته اند waterbodies متاثر از دهه‌ها فعالیت معدنی می‌تواند منبع جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها باشد.;

بررسی راهکارهای برخورد با آب‌های آلوده در معادن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، این گروه، به رهبری دکتر J.A. Scott، استاد مهندسی ژنتیک، دریاچه‌ها و رودخانه‌های واقع در 5کیلومتری مکان‌های معادن شمالی را مورد بررسی قرار داد.
    هدف مشخص کردن این مساله بود که آیا این محیط‌های مورد تاکید می‌توانند جلبک با خواص آنتی‌بیوتیک ایجاد کنند.
    نتایج منتشر شده در روزنامه‌ای که تحقیقات بر روی جلبک‌ها را نشان می‌دهد ، حاکی از آن بود که وقتی با  Staphylococcus  aureus  باکتری عادی و طبیعی رخ می‌دهد می‌تواند باعث عفونت پوست، شش‌ها، مغز و یا خون شود ، 38 درصد از جلبک موجود در نزدیکی معادن بسته، در برابر آن موثر بوده و ویژگی ضدباکتریایی آنها قوی‌تر از چیزی است که در تحقیقات قبلی کشف شده‌است.
    این مطالعه می‌تواند به حل مساله رو به افزایش باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها و ایجاد یک سابقه برای صنعت معدنکاری درباره نحوه برخورد با آب آلوده کمک کند.
    اسکات و تیم او همچنان برای تأیید فرضیه های خود در طول 2سال آینده، به لطف بودجه اضافی از مراکز برتر انتاریو و عملیات نیکل مجتمع سودبوری Glencore، ادامه خواهند داد.
    در مرحله دوم، تیم waterbodies را در نزدیکی تولید کننده معادن با مشارکت کامل Glencore  تحلیل خواهد کرد تا ببیند آیا می‌تواند نتایج مشابهی را تکرار کند یا خیر .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر