بین ایمیدرو، راه آهن جمهوری اسلامی و توسعه زیرساخت های شرق ایران انجام شد:

امضای تفاهم نامه تامین مالی احداث خط دوم ریلی سنگان

عصر معدن- تفاهم نامه تامین مالی احداث خط دوم ریلی مسیر سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافق، بین خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه جمهوری اسلامی و شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران به نمایندگی سرمایه گذاران منطقه سنگان امضا شد.;

امضای تفاهم نامه تامین مالی احداث خط دوم ریلی سنگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در مراسم امضای تفاهم نامه تامین مالی احداث خط دوم ریلی مسیر سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافق گفت: با توجه به حمل بیش از 20 میلیون تن بار مواد اولیه و محصولات معدنی در سنگان و ظرفیت پایین حمل جاده ای و ریلی موجود، پیگیری های مختلفی با محوریت ایمیدرو بین شرکت راه آهن و سرمایه گذاران برای ایجاد خط جدید ریلی صورت گرفت.

    وی ادامه داد: همکاری ها میان ایمیدرو، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و سرمایه گذاران منجر به تفاهم نامه شد. رییس هیات عامل ایمیدرو پیش بینی کرد که در خرداد 98 نیز قرارداد سرمایه گذاری این پروژه به امضا برسد.

    غریب پور تصریح کرد: ایجاد خط دوم ریلی سنگان به دلیل پوشش دادن حمل بارهای معدنی سرمایه گذاران و نیز اتصال آن به ترانزیت افغانستان و نیز بندر چابهار اهمیت ویژه ای دارد.

    وی افزود: با احداث این خط ریلی، صرفه جویی مالی، کاهش آلودگی و سوانح جاده ای کمتر در منطقه به همراه خواهد داشت.

    تعهد احداث ریل

    سعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این مراسم نیز با اظهار علاقه مندی به اجرا تفاهم نامه تامین مالی احداث خط دوم ریلی سنگان گفت: هر اقدامی در این زمینه نیاز باشد، انجام می دهیم و آمادگی داریم تا هرگونه تقاضایی در بخش معدن و صنایع معدنی را مطابق با چارچوب های تجاری پاسخگو باشیم.

    وی ادامه داد: تعهد می کنیم ریل را احداث کنیم و بقیه هزینه ها نیز توسط سرمایه گذاران تامین شود.

    اردشیر سعدمحمدی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در این مراسم گفت: با توجه به توسعه منطقه سنگان، ایمیدرو برنامه ریزی ها، جلسات و هماهنگی ها را به دفتر زیرساخت محول کرد تا پیگیری های لازم را انجام دهد.

    در بر گرفتن نقاط دیگر

    کشاورزیان، نماینده شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: اگر قرار شود باربری بر اساس خط دوم ریلی انجام شود، تاثیر آن تنها محدود به مناطق تربت، جندق، بافق و سنگان نیست بلکه نقاط دیگر کشور را در بر خواهد گرفت.

    شبکه ریلی، حمل مناسب تر

    عباس رنجبر، مدیر زیرساخت ایمیدرو نیز گفت: جلسات متعددی با حضور نماینده سرمایه گذاران و اعضای هیات مدیره شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران و شرکت راه آهن با محور دفتر زیرساخت ایمیدرو صورت گرفت.

    وی افزود: در این جلسات، اجرای تفاهم نامه با این نگاه که توسعه شبکه ریلی برای حمل مواد و محصولات معدنی مناسب تر، ایمن تر و با صرفه تر است، انجام شد.

    رنجبر تصریح کرد: میزان هزینه خط دوم ریلی مسیر سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافق حدود 4 هزار میلیارد تومان است که طول مسیر این خط به 807 کیلومتر می رسد.

    در این جلسه، سرمایه گذاران نیز به بیان نظرات خود در زمینه حمل ریلی پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر