معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان خبر داد:

رشد ۶درصدی تولید تختال، در نیمه نخست سال محقق شد/ ۹ درصد رشد در تولید آهن اسفنجی

عصر معدن- معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان درباره میزان رشد تولید این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: میزان تولید آهن‌اسفنجی در شش ماهه اول سال۹۷، ۸۷۵هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹درصد افزایش تولید را شاهد بوده ایم.;

رشد ۶درصدی تولید تختال، در نیمه نخست سال محقق شد/ ۹ درصد رشد در تولید آهن اسفنجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    محمدجعفر پارسی در گفت وگو با «عصر معدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: برنامه شش ماهه دوم سال جاری فولاد هرمزگان، تولید تختال به میزان1میلیون و 500هزارتن است و از این میزان در شش ماهه اول سال 736هزارتن تولید شده که 6درصد افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است.
    وی درباره تولید شش ماهه دوم فولاد هرمزگان گفت: ما براساس سفارش مشتری تولید و بسته به شرایط بازار تولید خواهیم داشت.
    به گفته پارسی، فولاد هرمزگان اسلب ( تختال) تولید می‌کند و این محصول فولاد هرمزگان (تختال) به کلاف گرم تبدیل می‌شود.
    وی درباره اینکه آیا ممکن است رکورد تولید نیز در سال جاری شکسته شود نیز گفت: با توجه به بازار فعلی پیش روی ما، شرکت بر اساس سفارش مشتری محصول را تولید و عرضه می‌کند.

    پارسی با بیان این مطلب در ادامه سخنانش به تولید اسفنجی به میزان 1میلیون و 620هزارتن در سال 97 نیز اشاره کرد.
    وی درباره تامین ماده اولیه نیز گفت: حدود 47 درصد از خرید شرکت فولاد هرمزگان به گندله اختصاص دارد و این در حالی است که اکنون صادرات گندله برای تولیدکنندگان درآمد بیشتری داشته و تولیدکنندگان ترجیح دادند که محصولاتشان را صادر کنند و اکنون فولادسازانی همچون ما با مشکل تامین گندله روبرو شده اند. البته فولاد هرمزگان در شرایط فعلی برای انجام تعمیرات و اموری از این قبیل فعالیت را متوقف کرده اما اکنون بشدت با مشکل تامین گندله روبرو هستیم.
    پارسی افزود: فولاد هرمزگان بخش عمده‌ای از گندله مورد نیاز خود را از گل‌گهر کرمان تامین می‌کند و بخشی از را از زرند و سنگان، اما اکنون قرار بر این شده تا از شرکت چادرملو نیز برای تامین گندله اقداماتی انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر