پیش‌بینی تحلیلگران در نظرسنجی کیتکونیوز

روند افزایشی طلا ادامه دارد

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که قیمت طلا به روند بهبود در هفته جاری ادامه می‌دهد.;

روند افزایشی طلا ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طلا دو هفته پیش پس از انتشار آمار مطلوب از اشتغال آمریکا و بهبود خوش بینی به وضعیت اقتصادی، ریزش قیمت سنگینی پیدا کرد اما هفته گذشته با افزایش تقاضا برای خرید در قیمت ارزان‌تر، طلا دوباره افزایش پیدا کرد و در پی نزول بازارهای سهام و اظهارات کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا مبنی که این که قصد ندارند تا سال 2022 افزایش نرخ بهره داشته باشند، روند رشد قیمت طلا اواسط هفته تسریع شد.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها 10 نفر معادل 71 درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند در حالی که هیچ کاهش کاهش قیمت را پیش بینی نکرد و چهار نفر معادل 29 درصد نظر خنثی داشتند.

    در این بین، 1285 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، 792 نفر معادل 62 درصد افزایش قیمت طلا و 308 نفر معادل 24 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و 185 نفر معادل 14 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال استریت به رشد قیمت طلا بدبین بودند در حالی که اکثر سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه با دو دلار و 50 سنت معادل 0.1 درصد کاهش، در 1737 دلار و 30 سنت بسته شد اما برای کل هفته 3.2 درصد افزایش نشان داد.

    باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت آر جی او فیوچرز به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمت طلا اندکی بالا رود با این حال برای صعود به بالای 1800 دلار با دشواری روبرو خواهد بود.

    شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ در این باره گفت: طلا تا زمانی که بانک مرکزی آمریکا به روند تزریق نقدینگی به اقتصاد ادامه دهد، روند صعودی خواهد داشت. مقامات بانکی تلاش خواهند کرد از طریق خرید اوراق قرضه و سایر اقدامات محرک مالی به تقویت رشد اقتصادی بپردازند و تا زمانی که این روند در جریان است، چرا باید کسی در بازار فلزات ارزشمند فروشنده باشد. با این حال وی گوشزد کرد که ممکن است فروش به شکل سودگیری روی دهد اما وی انتظار دارد که فعالان بازار از کاهش قیمتها به عنوان فرصتی برای خرید استفاده کنند.

    فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز اظهار کرد: من دوباره به افزایش قیمت طلا رای می‌دهم. با گزارشها مبنی بر رشد دوباره تقاضا برای خرید طلای فیزیکی در سرزمین اصلی چین و سیاستهای پولی آسان در سراسر جهان، عوامل بنیادین به نفع رشد قیمت طلا مانده‌اند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر تکنیکال ارشد کیتکو هم اظهار کرد که طلا فضا برای افزایش قیمت دارد. وی گفت: خریداران هفته خوبی داشتند و نمودارهای فنی در جهت صعود قیمت طلا مثبت هستند.

    چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "لاسال فیوچرز" پیش بینی کرد که طلا هفته جاری مقاومت در مرز 1760 دلار را بیازماید.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز درباره روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت و به کیتکونیوز گفت: اقدامات محرک مالی گسترده در زمان فروش گسترده یک کف قیمت برای طلا فراهم کرده است. با این حال ریزش اخیر قیمت باعث شده است برخی از خریداران از بازار دور بمانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر